Druvan kombinerar Sverige och Thailand i ny sås.

Druvan kombinerar Sverige och Thailand i ny sås.

Marknaden för färdiga såser omsätter idag ca 597 Mkr årligen och har en fortsatt stark tillväxt 1. Bearnaisesåser i olika smaker svarar för 47 % av detta, dvs drygt 280 Mkr2.

- Svenskarna äter mer och mer färdiga såser och vill också ha tillgång till traditionella såser med en modernare touch, säger Produktchef Martin Tregert.

Druvan lanserar en ny, kyld och het sås som heter Bearnaise Thai. Den har smaksatts med röd curry och citrongräs. Bearnaise Thai är utmärkt att servera till kött och kyckling, både vardag som fest.- Många svenskar älskar det thailändska köket, så den här kryddiga såsen är efterlängtad och blir ett gott tillskott till sommarens grillningar, tillägger Martin Tregert.

Dessutom går överskottet till forskning kring mat och hälsa. – Allt enligt Druvans grundare Dr Per Håkanssons vilja sedan 1919, fortsätter Martin Tregert.

I sortimentet sedan tidigare finns även;

Druvan Bearnaise Extra – En klassisk bearnaise med extra dragon som förhöjer smaken.

Druvan Citron Dill – med en syrlig ton är det en sås perfekt lämpad för fisk och skaldjur.

Druvan Chili Aioli – Vitlök och Chili i en supergod kombination!

Samtligavarianter hittas i kyldisken på ICA.

För mer information eller produktprover vänligen kontakta produktchef Martin Tregert.

Tel: 0413-44 01 35. E-mail: martin.tregert@dr-persfood.com

________________________

1 AC Nielsen, totalt DVH, rullande helår W1611

2 AC Nielsen, totalt DVH, rullande helår W1611

Dr PersFood grundades 1874 och ingår i Druvan-gruppen, som ägs av den välgörande stiftelsen Dr Per Håkanssons stiftelse. Forskningsstöd delas ut bl.a. till livsmedelsforskning. Det är de senaste årens framgångar med Druvans produkter som möjliggjort en kraftig ökning av forskningsstöden. I sitt sortiment har Druvan bl.a. gryner, senap, såser, rapsolja, vinäger och marinerade grönsaker. Druvan är marknadsledare på gryner till maten (bulgur, couscous). Läs mer på www.druvan.com.

Relaterat innehåll