Johnny’s® senap Chipotle & Svartpeppar, äntligen tillbaka!

Johnny’s® senap Chipotle & Svartpeppar, äntligen tillbaka!

Lagom till sportlovet återlanseras Johnny’s® senap Chipotle & Svartpeppar. Den smaksatta senapen som snabbt blev en succé under grillsäsongen 2013 är en het blandning av Johnny’s® sötstarka senap med en tydlig smak och bitar av rökig chipotle och grovmalen svartpeppar.

Vi har fått oerhört mycket positiv respons från våra konsumenter som tycker Johnny’s® senap Chipotle & Svartpeppar är den godaste senapen någonsin! Eftersom det var en säsongsprodukt under 2013 som tillverkades i begränsad upplaga, har många undrat varför de inte kan hitta senapen i sin butik, berättar Frida Källgren, Brand Manager för Johnny’s®.

Johnny’s® senap Chipotle & Svartpeppar är din bästa kompis vid grillen och väcker många rätter till liv! Förutom som het sås till kött och fisk passar senapen utmärkt som smaksättare i marinader, gryter och såser.

1987 började Johnny göra sin karaktärsfulla senap som tillverkas av naturliga råvaror i vår senapsfabrik i Eslöv. Under åren har sortimentet utvecklats framgångsrikt och under våren 2013 fick Johnny’s® ny design. Johnny’s® senap Chipotle & Svartpeppar lanseras i butik v.4 med ett cirkapris på 24 kr.

För mer information vänligen kontakta

Frida Källgren, Brand Manager, 08-727 05 24 eller frida.kallgren@kavli.se

För samarbeten, utlottningar och tävlingar vänligen kontakta

Malin Jansson, Digital Manager, 08- 727 05 43 eller malin.jansson@kavli.se

O. Kavli Sverige omsätter drygt 700 miljoner SEK och är marknadsledare i kategorierna mjukost, majonnäs och dressing samt gryner. O. Kavli AB har ca 200 anställda i Sverige. Kavli Group omsätter drygt 3 miljarder SEK och har verksamhet i Norge, Sverige, Danmark, Finland och England. Kavli exporterar även produkter till fler än 20 länder. Kavli Group ägs av en norsk stiftelse med syfte att tilldela verksamhetens överskott till välgörande ändamål inom områdena humanitär hjälp, medicinsk forskning och kultur.