Johnny’s® Senap Passion & Ingefära kryddar årets grillsommar: Flera hundra procents uppgång för smaksatt senap

Svenskarna har fått upp ögonen för smaksatt senap och försäljningen har ökat med 360 % på bara ett år. Inför grillsäsongen 2015 lanserar Johnny’s® Årets Smak och i år smaksätter vi grillens favoriter med Johnny’s® Senap Passion & Ingefära - en sötstark senap med exotisk smak av passionsfrukt i skön kombination med het och hälsosam ingefära.

Till grillsäsongen vill svenskarna gärna ta ut svängarna och testa nyheter till både bufféer, luncher och middagar. Tidigare har vi mest experimenterat med marinader och nya tillagningssätt men nu kommer smaksättarna på bred front – och i täten ligger smaksatt senap med en försäljningsökning på 360 % på bara ett år.

Johnny’s®, som leder utvecklingen inom smaksatt senap, tar varje år fram smaker och produkter som passar extra bra till den grillade måltiden. I år tog man fasta på den sötstarka trenden och kombinerade ljuvligt söt passionsfrukt med het ingefära, den asiatiska medicinalörten som på senare tid seglat upp som en hälsofavorit, inte minst sedan studier visat att den kan ha antiinflammatoriska egenskaper.

-Vi tror att årets Johnny’s®-smak Passion & Ingefära kommer att bli ett självklart val till sommarens alla grillfester, inte minst eftersom årets nya sötstarka smak ligger rätt i tiden och gifter sig extra bra med olika typer av grillad korv, lax och kyckling, säger Sofia Malmén, Brand Manager på O. Kavli AB.

Johnny’s® Senap Passion & Ingefära passar mycket bra till rostade rotsaker och olika typer av vilträtter. Den är även underbart god att ringla över ugnsbakad grönkål eller istället för wasabi till sushi.

Johnny’s® Senap Passion & Ingefära är lätt att känna igen i butiken med sin svarta flaska och guldfärgade lock. Den kommer att finnas i begränsad upplaga från och med vecka 10 och fram till och med augusti 2015. Den kombineras med fördel med årets nya hamburgerdressing Kavli® Amerikansk DressingMango/Curry och förra årets raket Johnny’s® Ketchup Jalapeno.

Rekommenderat pris ca 24 kr.

För mer information och högupplösta bilder, kontakta:

Sofia Malmén, Brand Manager; sofia.malmen@kavli.se