Kavli Hot Mjukost,  oväntat olagom
Kavli Hot Mjukost, oväntat olagom

Världens hetaste mjukost?

Kavli vänder upp och ner på sin mjuka ost och lanserar det nya konceptet Kavli Hot Mjukost som består av tre rykande heta smaker; Hot Jalapeño, Smokey Chipotle och Spicy Guajillo. Kombinationen av krämig ost och het chili gör mjukostarna perfekta till alla typer av enkel mat som wraps, toast och tortillas, men passar även till att toppa allt från grillen eller användas som het dipsås till pommes och grönsaker.

PERFEKT ÄVEN FÖR GRILLSÄSONGEN

– Ljumna sommarkvällar spenderas bäst vid grillen i goda vänners lag och många föredrar mat som kräver mindre förberedelser. Vi hoppas att mixen mellan spännande sorters chili och vår krämiga mjukost kommer att upplevas som ett trevligt sätt att addera mer smak och variation till vår mat på ett enkelt sätt, säger Annika Skardal, Brand Manager, O. Kavli AB.

I den nya serien är förpackningen upp- och nervänd och med ett stort lock står tuben stadigt. Kavlis mjukostar kräver inte kyla, har lång hållbarhet och i nyheterna kombineras både ost och hetta. En perfekt mix helt enkelt!

– Många väljer också att sätta sin egen touch på mat genom att ”toppa” den med olika mycket hetta och krämighet. Bland de tre sorterna kan alla hitta en egen favorit, fortsätter Annika.

Kavli Hot är mjukost gjord på utvalda klassiska ostar och tillverkas i Älvsjö utanför Stockholm.

I PRODUKTSERIEN KAVLI HOT INGÅR TRE NYA MJUKOSTAR:

JALAPEÑO är en het och frisk chili som smakar lite som grön paprika men med explosiv hetta. Chilisorten är mycket populär
i USA och Kavli Hot Jalapeño Mjukost är ren i smaken och passar utmärkt till en amerikansk klassiker som steak sandwich.

CHIPOTLE bidrar med fina rökiga toner och ger en omedelbar smak av den amerikanska södern. Den karaktäristiska heta rökigheten i kombination med mild krämighet från osten gör Kavli Smokey Chipotle Mjukost till en favorit att toppa burgaren med.

GUAJILLO är en chilisort som har en välbalanserad hetta med fina toner av syrliga röda bär och örtigheten i grönt te. Kavli Spicy Guajillo Mjukost har förutom pepprigt chilisting också inslag av sötma från tomat. Passar på ostigt tilltugg som quesedillas och i matiga wraps.

Nyheterna lanseras vecka 19 i dagligvaruhandeln och det rekommenderade ca priset är 35 kr. Kavli Hot hittas i samma hylla som resterande sortiment Kavli mjukost.

För mer information, produktprover eller högupplösta bilder, vänligen kontakta:

Annika Skardal Brand Manager, O. Kavli AB, 076-886 35 09, annika.skardal@kavli.se Sara Ullmark, presskontakt, Food & Friends, 073-968 22 36 sara.ullmark@foodfriends.se

O. Kavli AB omsätter 900 miljoner SEK och har ca 225 anställda i Sverige. Tillverkning sker vid anläggningarna i Älvsjö, Eslöv, Åbo. O. Kavli AB marknadsför varumärkena Kavli, Eriks såser och dressingar, Johnny’s®, Hultbergs®, Västerviks senap®, Bärry®, Skyr™ Isländsk yoghurt, Tigers yoghurt, Bollnäsfil, Perstorp ättika, Planti®, Druvan® och Lyckans Ost.

Vi är en del av Kavli Group som omsätter ca 3,3 miljarder SEK och finns i Norge, Finland, Sverige och England. Kavli Group ägs av en stiftelse med syfte att verksamhetens överskott ska gå till välgörande ändamål. Under 2017 delades 83 miljoner kronor ut från fonden.