Kawasaki laddar för fullspäckad MC-mässa i Göteborg

Torsdagen den 28e januari startar omröstningen av Sveriges snyggaste ombyggda Kawasakimotorcykel i caféracer-/scramberstil. Kvalificeringen till tävlingen har pågått under hösten och före jul valdes tre bidrag ut för att tävla i peoples choice under mässan. Bland de tävlande finns en Z750 som ägs av hiphopparen Petter samt en Z1100 i retrofighterstil och en raceinspirerad Z500. Röstningen pågår fram till och med lördag 30e januari i Kawasakis monter C02:50 med prisutdelning på stora scenen på mässan kl 17.00.

Ett fullständigt sortiment av landsvägsmotorcyklar kommer visar upp, såväl årets nyheter samt carry-over modeller. Förra årets succé Vulcan S kommer finnas kitade med de tre olika Ergo-fit kiten som finns som tillval för att passa såväl långa som korta förare. Blickfångarna H2 och H2R visas också upp samt nya ZX-10R. För att lyfta fram mässas inriktning på powersport kommer även delar av Kawasakis populära vattenskotrar visas upp.

Lördagen den 30e januari kl 14.00 kommer en kort presskonferens hållas i vår montern C02:50 där 2016-års sponsförare inom motocross, enduro och roadracing presenteras. Flertalet av tävlingsfordonen finns också med på plats för att lyfta fram och inspirera till fler aktiva inom motorsport. Presskonferensen är öppen för alla.

• motocross/enduro
  • landsväg