Kawasaki Ninja 125 och Z125 "The Toughest Choice”

Fast beslutna om att leverera inte bara en, utan två nya 125cc modeller till 2019, så gav Kawasaki en förhandsvisning av helt nya Z och Ninja i den populära A1-körkortskategorin. Genom att introducera två fantastiska 125cc-motorcyklar ställer Kawasaki konsumenten inför ”the toughest choice” för att ta steget in i Kawasaki; Ninja 125 eller Z125?

Resultatet av noggranna efterforskningar, ansikte mot ansikte med konsumenter genomförda av Kawasakis R&D avdelning över Europa har visat att design och styling är de två viktigaste aspekterna för målgruppen. Tätt följt av pålitlighet och varumärkets rykte. Detta är varför de två 125cc-modellerna kommer väga tungt, båda modellerna har styling inspirerad av Kawasakis toppmodeller vilket säkrar ett långvarigt intryck.

Den, av modellerna delade encylindriga, vattenkylda motorn som producerar 11kw ger Ninja 125 och Z125 starkt mellanregister men också den typiska Kawasaki-högvarvande effekten på topp. Båda maskinerna har också en smidig rörformad fackverksram som använder samma stressbärande teknik som den redan ikoniska kompressormatade Ninja H2.

Med målet att äga en motorcykel snarare än en scooter, så matchas yngre förare av äldre, mer erfarna motorcyklister som hänvisar till 125cc som en perfekt blandning mellan effekt, prestanda och fysisk storlek för deras ändamål.

Kawasakis unika Sugomi-design har anamatts i Z125, vilket gett den kompromisslösa nakna looken som ”Z” är så känt för. Med Z125s fullvuxna storlek (L x W x H: 1,935 x 740 x 1,015 mm*) och låga sitthöjd på 815mm*, erbjuder det yngsta syskonet i Z-familjen ett utmärkt insteg i det populära “Naked” segmentet.

Ninja-stilen är tydlig i nya Ninja 125 med en siluett och grafisk design som har inspirerats av Jonathan Rea’s trefaldiga WorldSBK vinnare ZX-10RR. Med en stor motorcykels utseende och känsla (L x W x H: 1,935 x 685 x 1,075 mm*) och en låg sitthöjd på 785 mm*,passar Ninja 125 väl in i Ninja-familjen. Det unga Ninja-paketet är komplett och redo för de sportiga äventyren som väntar.

Både Ninja 125 och Z125 kommer göra starka statements inom styling och prestanda under 2019 som nya A1 modeller, men frågan kvarstår; vilken väljer du?

Full model information will be released at the Intermot Show on October 2nd.

--------------------

Preliminary technical specification