Ny Kawasakibutik i Malmö

Lördagen den 30/5 öppnar en ny auktoriserad Kawasakibutik och serviceverkstad i Malmö genom ett samarbete med Bröderna Hörberg i Löddeköpinge och Bike Line Sweden AB som sedan i slutet av april har samma ägare. Butiken kommer att finnas på Skrittgatan 9 i samma fastighet som Bike Line, fylld med både nya och begagnade landsvägsmotorcyklar samt kläder och tillbehör.

Bröderna Hörberg har en anrik historia som återförsäljare av bl.a. Kawasaki och Ducati. Man bedriver även en omfattande förmedlingsverksamhet av motorcyklar vilket man hoppas kunna vidareutveckla med hjälp av den nya butiken. Verksamheten i Löddeköpinge kommer att fortsätta som vanligt och Per Gustavsson som drivit Bröderna Hörberg tillsammans med grundarna de senaste 15 åren ser mycket positivt på samarbetet och ser stora fördelar även för Bröderna Hörbergs befintliga kunder.

- Förutom en ökad närhet framför allt för de som bor i Malmö och söder om staden när det gäller verkstadsservice så kommer samarbetet att innebära att vi har möjlighet att bibehålla och utveckla vårt sortiment av kläder och personlig utrustning, säger Per Gustavsson

Bike Line är sedan många år ledande inom reservdelar och tillbehör till Harley-Davidson i Skandinavien med en utvecklad webbhandel och ordertelefon. Under senare år har man breddat sitt utbud och har idag även en stor kunskap inom reservdelar och tillbehör till de japanska märkena, inom både custom och Street.

- Vi vill skapa en unik anläggning med tillgång till de modernaste motorcyklarna och med en genuin kompetens kring custom och personifiering av nyare, liksom äldre motorcyklar för vilket det finns ett fortsatt stort intresse, säger Mats Narfeldt.

Butiken i Malmö öppnar för en förhandsvisning lördagen den 30e maj kl 11.00 på Skrittgatan 9.

• landsväg
  • kawasaki