Z650 – fylld med nya funktioner för 2020

Byggd efter Kawasakis unika Sugomi-filosofi – där varje maskinell funktion matchas med ett designelement – står Kawasaki Z650 stolt i mitten av Z-familjen som sträcker sig från 125cc hela vägen upp till 1000cc. Sedan introduktion 2017 har den tuffa Z650 lockat förare i mellanklassen med hjälp av sitt stilrena utseende kombinerad med en lättkörd och rolig upplevelse som belönar erfarna förare likväl dem som är nya i motorcykelvärlden.

Z650 är designad med hänsyn till A2-körkortet och dess förare, med sitt smala chassi och uppmuntrande men förutsägbara motor är den antingen ett steg i resan mot en störreZeller – för många – all motorcykel de någonsin kommer vilja och behöva ha.

Motorns allsidiga karaktär från start till varvstopp och lättkördhet i stadstrafik är två av Z650 väl kända styrkor. Den inspirerande tvåcylindriga motorn passar även utmärkt utanför stadskärnan vid helgäventyr både på egen hand och med passagerare, som dessutom drar nytta av det omarbetade och bekvämare bakre sätet.

Till 2020 tar denna Z stora steg framåt, med den helt nya 10,9cm stora TFT-multifunktionsdisplayen vilket ersätter de gamla mätarna med information som växelindikator, växlingsindikator, bränslemätare, ECO-indikator och flera andra funktioner så som Bluetooth-koppling. Lägg där till LED-ljus runt om och däcken Dunlop Sportmax Roadsport 2 som standard.

Z står för design och trendsättande, så det är ingen överraskning att Z650 nu har möjligheten att med appen “Rideology The App” smidigt kopplas ihop med din smarttelefon via Bluetooth. Utöver den vanliga informationen kan du få serviceinformation och logga din rutt med hjälp av GPS.

För att ytterligare höja komfortnivån hos 2020 års Z650 har passagerarsätet omarbetats med djupare och bredare stoppning för att tillåta ännu längre sträckor att avnjutas med passagerare.

Den synliga fackverksramen med sitt speciella utseende som bidragit till försäljningsframgångarna förblir till 2020 oförändrad. Z650’s nya design kräver självklart nya färger och tre olika alternativ presenteras för 2020. Candy Lime Green / Metallic Spark Black kommer tveklöst bli en hit medan Metallic Spark Black kommer kännas självklar för många. Pearl Blizzard White / Metallic Spark Black är det sista av tre enastående färgalternativ för 2020 års Z650.

Kawasaki Märkesförsäkring fr. 1 568 kr.