Kenwood lanserar eleganta frukostserien K Sense

Med inspiration från Kenwoods hjälte, köksmaskinen Chef Sense, lanseras nu frukostserien K Sense. Serien innehåller vattenkokare, brödrost och citruspress av absolut högsta kvalitet i kombination med Kenwoods klassiskt eleganta design.

Frukostserien innehåller vattenkokare, brödrost för två brödskivor samt citruspress. Som vanligt när det gäller Kenwoods produkter så omfattas seriens medlemmar av smarta funktioner så som att brödrosten har fyra värmeelement för en perfekt jämn bryning av båda sidorna av brödskivan. Vattenkokaren i sin tur kokar vattnet så tyst att det knappt går att urskilja och citruspressen kommer med två olika storlekar på själva presshuvudet för att få ut maximalt av såväl små som stora frukter.

Kenwoods frukostserie K Sense kommer säljas hos de stora elektronikkedjorna från och med mars 2016 och innehåller följande:

K Sense vattenkokare ZJM401TT, ljudlös med 1,6 liters kapacitet. 695 SEK.

K sense brödrost TCM401TT. Ger en jämn rostning och har möjlighet att rosta en skiva åt gången. 695 SEK

K Sense citruspress CPP400TT två storlekar på presshuvudet för att få ut maximalt av frukten. 499 SEK.

För ytterligare information, kontakta:

Ulrika Ekelund, Brand Manager Kenwood, ulrika.ekelund@delonghigroup.com

• Mat, dryck

På Kenwood designar och tillverkar vi med stolthet ledande, stilfulla och effektiva köksapparater sedan 1947. Kenwoods köksmaskiner används flitig av kockar världen över och som expert på matlagning ligger vårt fokus i att se till att varje Kenwood produkt ökar glädjen i din matlagning och levererar genomgående hög kvalitet så enkelt som möjligt. Kenwood är en del av DeLonghi Group. Besök oss på www.kenwoodworld.com/sv-se

Margita Westeus

Presskontakt Product and trade marketing manager

Ulrika Ekelund

Presskontakt Marketing Manager