Kenwood lanserar kMix – en tungt arbetande köksmaskin med stilren design

Kenwood presenterar nu kMix-serien för dig med höga krav på kvalitet och design. kMix har rena, tidlösa linjer och kraftfulla egenskaper. Den bearbetar lika gärna stora degar som den skapar lätta sufléer.

De bästa köksmaskinerna är de som används ofta. kMix är designad med användaren i centrum. Hand- havandet är intuitivt och de smarta detaljerna hjälper dig att skapa fantastisk mat utan skvätt och bekymmer.

Den nya kMix-serien är utrustad med en femliters-skål i rostfritt stål. Skålen har ett stort greppvänligt handtag som gör den smidig att arbeta med även då den inte sitter i maskinen. Skålen är även lätt att rengöra och tål maskindisk. Den 1000 W starka motorn räds inte ens de mest tungarbetade degarna och den avancerade elektroniska hastighetskontrollen låter dig försiktigt och stadigt öka effekten tills du nått önskad hastighet. Långsam och kontrollerad hastighetsökning förebygger att innehållet spills ut från skålen.

Som tillbehör till köksmaskinen nns även ett unikt verktyg som hjälper dig att försiktigt blanda ingredienserna när du lagar rätter som suf é eller maräng.

För att du ska känna dig extra säker när du arbetar med kMix stannar motorn automatiskt om huvudet lyfts upp. Du kan vara säker på att kMix endast använder kvalitetstestade komponenter och tillbehör så du kan laga god mat, när som helst.

Köksmaskinen levereras med tre rostfria tillbehör: en ballongvisp, en degkrok och en k-spade. kMix 750 med rostfri skål nns i fyra färger: Spicy Red, Cool White, Fresh Cream och Rich Black.

kMix 750 finns i handeln från september 2017.

KMX750 Rek.pris 3999 SE

• köksmaskin
  • kmix
  • kenwood