Kenwood lanserar sin mest kraftfulla blender någonsin – Blend-X Pro

Blend-X är en ny serie blenders från Kenwood som levererar långt över förväntan. Seriens toppmodell, Blend-X Pro, är den mest kraftfulla och intelligenta blender som Kenwood någonsin utvecklat. Med ett enkelt tryck krossar den is till drinkar, mixar en hälsosam smoothie, maler färska kaffebönor, hackar en salsa eller mixar en nyttig barnmatspure med något av de sex förinställda programmen.

Den nya Blend X-Pro har försetts med ett unikt knivbladssystem framtaget av Kenwood, Multizone Blade Technology, som är fördelat på tre olika plan. Knivbladens placering gör att de produkter som blandas är i kontakt med knivarna hela tiden och därför rörs om ordentligt. Knivbladssystemet i kombination med den kraftfulla motorn på 1400 watt gör blendern snabb och ger ett perfekt resultat. Blend X-Pro har sex förinställda program samtidigt som det går att justera hastigheten manuellt eller använda pulsfunktionen. Blendern är försedd med en glasbägare på 1.6 liter som blandar både frysta som kokande råvaror. Ca-pris för Blend X Pro (BLM800) är 2 895 kr.

Ytterligare medlemmar i blenderserien är:

Blend-X Classic, BLP600WH

En stark blender med 800 watts motor, 1,6 liters glasbägare, två hastighetslägen och pulsfunktion. Blendern är försedd med Multizone Blade Technology. Ca-pris: 995 kr.

Blend-X Classic, BLM610WH

En kraftfull blender med 800 watts motor, 1,6 liters glasbägare, snyggt designad i högglansig, vit plast. Blendern har tre olika program, steglös hastighetsökning och pulsfunktion. Blendern är försedd med Multizone Blade Technology. Ca-pris: 1295 kr.

Kenwood Blend-X serie finns att köpa hos de stora elektronikkedjorna från och med oktober 2015.

För ytterligare information, kontakta:

Ulrika Ekelund, Brand Manager Kenwood

ulrika.ekelund@delonghigroup.com

• kenwood
  • blend-x
  • blend x-pro

På Kenwood designar och tillverkar vi med stolthet ledande, stilfulla och effektiva köksapparater sedan 1947. Kenwoods köksmaskiner används flitig av kockar världen över och som expert på matlagning ligger vårt fokus i att se till att varje Kenwood produkt ökar glädjen i din matlagning och levererar genomgående hög kvalitet så enkelt som möjligt. Kenwood är en del av DeLonghi Group. Besök oss på www.kenwoodworld.com/sv-se

Margita Westeus

Presskontakt Product and trade marketing manager

Ulrika Ekelund

Presskontakt Marketing Manager