Sommar på Kaolin

med Kaolins medlemmar

1 juni – 25 augusti 2013

Lördagen den 1 juni börjar sommaren hos Kaolin och detta år har vi satsat extra mycket på att fylla vår butik med både nygjorda saker och gamla favoriter.

Hos oss kan du hitta bruksföremål, skulpturer, examenspresenter, bröllops- och dopgåvor, presenten till sommarfesten eller din älsklingskopp. Utställningen pågår hela sommaren och kommer allt eftersom att fyllas på och bytas ut

Välkomna!

Öppet: mån-fre 11-18, lör 11-16, sön 12-16
Stängt: Midsommarhelgen och söndagar under juli.

Se mer av Kaolin på Keramiskt Center i Höganäs på utställningen Vi jobbar med det… tillsammans med Blås & Knåda och Konsthantverkarna. Vernissage lördag den 15 juni.
Utställningen pågår tom den 8 september.

• bruksgods
  • bröllopspresent
  • kaolin
  • keramik
  • konst
  • konstföreningar
  • sommar
  • skulptur
  • keramikkonst
  • södemalm
  • hornsgatspuckeln

• Stockholm

KAOLIN är en renodlad keramikgrupp som bildades 1978. Vi är alltsedan starten belägna på Hornsgatan 50 nära Mariatorget i Stockholm där vi driver både butik och galleri.

Gruppen består idag av nitton keramiker som arbetar med konsthantverk av hög klass, både bruksgods och skulptur. Våra medlemmar arbetar i sina egna verkstäder och finns representerade över hela Sverige.

Vi arrangererar ca 12 separatutställningar per år med inbjudna gästutställare, både svenska och utländska, framförallt från våra nordiska grannländer. Kaolin tar även emot konstföreningar och grupper på privata visningar och konstföreningskvällar samt anordnar öppna föreläsningar och konstkvällar. Mer info på vår hemsida: www.kaolin.se

Hanna Grill Lyssarides

Presskontakt Intendent Utställningsverksamhet, press, löpande ekonomi, butik, marknadsföring etc. 08-644 46 00