KGK lanserar unik sladdlös batteriladdare på ”Allt för sjön” - ladda batterierna var du än befinner dig

Hydromax 150 är en miljövänlig batteriladdare för laddning av 12V batterier i till exempel husbilar, stugor och båtar. Med hjälp av en nyskapande bränslecellsteknik producerar Hydromax 150 ström utan störande ljud och farliga restprodukter.

I dag ses navigatorer, värmare och datorer som vanliga produkter på en semester i torpet, på båten och i husvagnen. Allt detta ställer helt nya krav på strömförsörjning och KGK kan nu presentera den absolut smidigaste lösningen.

Hydromax 150 är en helautomatisk laddare för 12V bly-syra, AGM och GEL-batterier. Med hjälp av en innovativ bränslecellsteknik skapar Hydromax 150 ström med endast fruktsyra, saltlösning och vatten som bränsle. Resultatet är en ljudlös laddning, som inte genererar några miljöfarliga restprodukter.

Processen är absolut säker och skapar utöver den ofarliga restprodukten endast en liten mängd vattenånga och värme. Skulle arbetstemperaturen överstiga 40° slutar Hydromax producera ström, men den startar automatiskt igen när temperaturen sjunker.

KGK visar upp Hydromax 150 på Allt för sjön som pågår på Stockholmsmässan i Älvsjö 1-9 mars 2014, monter C14:21.