KGK satsar på tredjepartslogistik i nytt bolag

Nyhet   •   Sep 20, 2010 16:24 CEST

KGK utvecklar lösningar för tredjepartslogistik genom sitt nyetablerade logistikföretag SNLog AB.
– Det finns ett stort behov av flexibla lösningar och tjänster för tredjepartslogistik, säger Håkan Knutsson, koncernchef för KGK.

SNLog AB är ett nystartat företag inom KGK-gruppen som utvecklar flexibla lösningar för tredjepartslogistik. Inom KGK har man mer än 50 års erfarenhet av kundstyrd logistik.
– Det finns gedigen kunskap i både styrelse och ledning. Flera av oss har lång och bred erfarenhet från branschen och det är ytterligare en styrka att ha Michael Brauer med som vd. Hans erfarenhet i logistikbranschen, senast från DHL Supply Chain, ger SNLog AB en mycket bra start, säger Håkan Knutsson.

Som tredjepartslogistiker tar SNLog AB ett helhetsansvar för sina kunder och bygger anpassade lösningar utifrån kundernas behov. Här finns hela bredden av traditionella tjänster, lagring och hantering, distribution, installation, reparation, ompackning, displaypallar, märkning, funktionskontroll, kitting, konfigurering, returhantering samt administrativa logistiktjänster.
Företaget erbjuder även integration med sina kunders affärssystem med webbaserad kundtjänst, spårbarhet och streckkodshantering.

– Vi har färdiga paketlösningar för till exempel e­handel och webbshop med tillhörande lagring, hantering, inventering och leverans till uppdragsgivarens slutkund. Vid vårt servicecenter kan vi också ta hand om olika former av förädling före, under och efter leverans. Organisationen är liten och effektiv, vilket ger snabba affärsbeslut och möjlighet att fokusera på den bästa lösningen för uppdragsgivaren, säger Michael Brauer.

Genom sitt strategiska läge i Sollentuna är det nära både till Arlanda och Stockholm, E4 och E18.
– Det finns redan utrymme för att utöka verksamheten. Vi har tillgång till ett logistikområde med färdig detaljplan och infrastruktur i Enköping där vi kan utöka med lagerlokaler på upp till 70 000 m2, säger Michael Brauer.

För ytterligare information, kontakta:
Håkan Knutsson
KGK Holding AB

Michael Brauer
SNLog AB

Kommentarer (0)

Kommentera

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.