KGK introducerar Vodafone Automotives fordonskomponenter och tjänster i Skandinavien och Baltikum

KG Knutsson AB har tecknat avtal med Vodafone Automotive. Det är första gången den internationella teknikjättens fordonskomponenter och tjänster finns tillgängliga i Sverige, Norge, Finland, Estland, Lettland och Litauen.

KG Knutsson AB (KGK), som är en av de största aktörerna inom fordonsbranschen i Skandinavien och Baltikum, kommer att distribuera Vodafone Automotives sortiment med fordonselektronik, parkeringssensorer, telematiklösningar och Cobra fordonslarm.

”Att ingå ett samarbetsavtal med Vodafone Automotive är ett stort steg och ett erkännande för KGK som visar att vår inslagna väg har varit den rätta. Långsiktiga goda resultat kan enbart uppnås genom att vara kvalitetsorienterad och leveranssäker", säger KGKs produktchef Patrik Molina.

2014 köpte Vodafone upp Cobra Group, världens största leverantör av bilsäkerhets- och telematiklösningar. I samband med uppköpet så bildades Vodafone Automotive.

"Vodafone Automotives säkerhetslösningar är etablerade på OE-marknaden och används av de flesta tillverkare av bilar, lastbilar och motorcyklar i världen. Via KGK kan Vodafone nå eftermarknaden i Sverige, Finland, Norge och Baltikum också”, säger Vodafone Automotives försäljningschef Olivier Puccini.

KGK introduces Vodafone Automotive vehicle components and services in Scandinavia and the Baltics.

KG Knutsson AB has signed an agreement with Vodafone Automotive. For the first time the international technology giant's automotive components and services will be available in Sweden, Norway, Finland, Estonia, Latvia and Lithuania.

KG Knutsson AB (KGK), one of the largest wholesales companies of car parts and accessories in Scandinavia and the Baltics, will distribute and market Vodafone Automotive's range of automotive electronics, parking sensors, telematics solutions and Cobra vehicle alarm.

"Entering into a partnership agreement with Vodafone Automotive is a big step and a recognition for KGK, showing that our chosen path is the right one. Long-term results can only be achieved by being a quality-oriented and reliable distributor", says KGK product manager Patrik Molina.

In 2014, Vodafone bought Cobra Group, the world's largest supplier of automotive safety and telematics solutions. The new branch was named Vodafone Automotive.

"Vodafone Automotive is established on the OE market and is used by most manufacturers of cars, trucks and motorcycles in the world. Via KGK, Vodafone Automotive can reach the aftermarket in Sweden, Finland and Norway as well as the Baltic countries", says Vodafone Automotive sales manager Olivier Puccini.

KGK är sedan 1946 generalagent, partner och distributör för världsledande tillverkare av tillbehör, reservdelar och komponenter med välkända varumärken för fordons- och marinbranschen.

I Sverige bedriver KGK verksamhet i Sollentuna, Göteborg och Malmö. Utomlands finns KGK i Norge, Finland, Estland, Lettland och Litauen.

KGK was established in 1946 and is a partner, general agent and distributor of world leading manufacturers of accessories, parts and components for the automotive and marine industry.

KGK has operations in Sweden, Norway, Finland, Estonia, Latvia and Lithuania.

Patrik Molina

Affärsenhetschef Kamasa Tools 08-623 37 68