KIBI är nu en renodlad aktör inom Medtech och eHälsa

I samband med att affärsområdet KIBI Business Solutions – en del av KIBI – avyttrades den 10 juni 2016 till Palette Software AB, blir nu KIBI ett renodlat företag inom Medtech med fokus på medicinsk dokumentation och diagnostik.

"För oss på KIBI innebär detta att vi fortsättningsvis kommer att vara en ledande Medtech leverantör inom medicinsk dokumentation och diagnostik, där vi kommer att fortsätta att leverera lösningar som stödjer vårdens behov både i dag och framöver", säger Robert Cygnaeus, VD på KIBI.

KIBI Nordic grundades 1997 och verksamheten har fokuserat på två affärsområden: Business Solutions och Healthcare Solutions. KIBI har framgångsrikt etablerat sig inom båda områden och vuxit på sina respektive marknader. Fler än hundra sjukhus och vårdcentraler använder idag KIBI Healthcare Solutions produkter och tjänster inom medicinsk dokumentation och diagnostik. Bland kunderna återfinns 15 landsting och regioner i Sverige och utöver detta bedriver företaget en omfattande verksamhet i Finland och Danmark.

"Med en renodlad roll som Medtechföretag kan vi nu med större fokus och mer muskler förstärka vår organisation och öka vår leveranskapacitet till våra kunder. På så sätt förverkligar vi vår vision om att vara den partner som kunderna föredrar inom medicinsk dokumentation och diagnostik", säger Patrik Söremark, Business Manager Healthcare, KIBI.

KIBI har i samband med transaktionen anlitat Erneholm Haskel som finansiell rådgivare och Lindskog Malmström Advokatbyrå som legal rådgivare.

:
Patrik Söremark, Business Manager Healthcare
Tel:+46 (0)70 582 3202
E-post: patrik.soremark@kibi.se

Om KIBI
KIBI hjälper sjukhus och vårdcentraler att nå sina mål genom värdeskapande informationslösningar. Vi erbjuder en klinisk plattform för medicinsk dokumentation och diagnostik till mer än 100 nordiska sjukhus och vårdcentraler av alla storlekar inom primärvården, öppenvården och slutenvården. KIBI Media är en webbaserad lösning för insamling, hantering och bearbetning av medicinska bilder/video för sjukvården. KIBI Cardio är en plattform för insamling och diagnostik av EKG som kan integreras med en stor mängd medicinteknisk utrustning och system. www.kibi.se

• Health, Health Care, Pharmaceuticals

• robert cygnaeus