Ge din hud en extra boost med KICKS Beauty's nya ansiktsmasker

Rätt ansiktsmask kan göra underverk för din hud, och till våren presenterar KICKS Beauty fyra nya resultatinriktade ansiktsmasker. Alla masker består av noggrant utvalda sammansättningar av olika aktiva ingredienser för att tillgodose hudens olika behov, från att ge huden en rejäl fuktboost och ett fint glow till en ordentlig detox och behandling av orenheter. Gemensamt för alla maskerna är att de är 100% veganska.

KICKS Beauty Enzyme Peel Gel Mask – ger din hy en uppiggande glow
För dig som har en känslig hy och vill ha ett skonsammare alternativ till vanliga peeling-produkter passar KICKS Beauty Enzyme Peel Gel Mask perfekt. Med hjälp av betaine återfuktas huden samtidigt som enzymerna varsamt exfolierar bort döda hudceller vilket ger din hy en uppiggande glow.

KICKS Beauty Ceramide Cream Gel Mask – för en intensiv fuktboost
När ditt ansikte stramar av torrhet till följd av ett kallt och torrt klimat kan du låta KICKS Beauty Ceramide Cream Gel Mask göra jobbet. Masken har en lätt känsla som snabbt går in i huden och ger ansiktet en intensiv fuktboost med hjälp av bland annat allantoin som mjukgör medan bisabolol lugnar och skyddar huden.

KICKS Beauty Charcoal Gel Mask – för dig som lätt blir glansig under dagen
Kombinationen av aktivt kol, trollhasselvatten och mineralpulvret diatomit gör KICKS Beauty Charcoal Gel Mask till det självklara valet för dig vars hud lätt blir glansig under dagen. Dessa nyckelingredienser rengör på djupet samt rensar huden på orenheter, och samtidigt som porerna dras ihop känner du en lätt kylande effekt när masken torkar.

KICKS Beauty Warming Clay Mask – den perfekta detoxmasken
KICKS Beauty Warming Clay Mask är den perfekta detoxmasken tack vare mixen av naturliga leror och mineralpulver. Den härligt gröna lermasken värmer skönt när den appliceras, och rengör huden genom att absorbera talg och andra orenheter som finns på hudens yta medan din hy får en antioxidantkick av kurkuminextraktet. Masken är även perfekt för multimasking då man behandlar olika hudtillstånd samtidigt.

Samtliga ansiktsmasker är 100% veganska och finns i alla KICKS-butiker och på kicks.se från vecka 12.
Pris: 99 SEK, 50 ml.

I bifogat produktblad kan du läsa mer om de nya ansiktsmaskerna.

Andrea Vitéz, Patriksson Communication, andrea.vitez@patrikssoncomms.com, +46 70 940 48 15
Maria Kempe, pressansvarig KICKS, maria.kempe@kicks.se, +46 72 580 39 70

KICKS har flagship stores i Göteborg, Oslo, Stockholm och Malmö och är en del av Axel Johnson-koncernen.