KICKS Beauty lanserar nyheter för att ge glöd och lyster till dina kinder

För en höstlook med mycket glöd och lyster lanserar KICKS Beauty en flytande highlighter, KICKS Beauty Illuminator, som lätt smälter in i huden och ger ett fint glow samt ett krämigt rouge i puderformulering, KICKS Beauty Illuminating Blush, som ger naturligt rosiga kinder med extra lyster. Highlightern har dessutom en formulering anpassad för att passa ihop med andra produkter som foundations och primers, vilket innebär att du kan skräddarsy hur mycket lyster du vill ha.

KICKS Beauty Illuminator
KICKS Beauty Illuminator är enultratunn flytande highlighter berikad med ljusreflekterande partiklar som smälter i kontakt med huden och ger ett härligt glow. Highlightern kan användas både innan och efter att makeup har applicerats. Formuleringen är speciellt framtagen för att passa ihop med andra formuleringar vilket gör att det går utmärkt att blanda highligtern med både foundations eller primers – detta för att skräddarsy hur mycket lyster du vill ha. KICKS Beauty Illuminator innehåller även ingredienser som glycerin och squalane som har återfuktande och mjukgörande egenskaper. Kommer i två nyanser; pearl och bronze.

Pris: 149 kr. 18,5 ml. Finns i alla KICKS-butiker och på kicks.se från vecka 38.

KICKS Beauty Illuminating Blush
KICKS Beauty Illuminating Blushär ett härligt rouge i krämig puderformulering. Med rouget kan du skulptera ditt ansikte och ge dimension till kindbenen genom att addera lyster och fräschör till huden. Rouget är rikt på pigment vilket gör det enkelt att skräddarsy din look från naturligt rosiga kinder till väldigt markerade kindben. Formuleringen innehåller lystergivande ämnen vilket också ger en strobing effekt. Kommer i två nyanser – Poppy pink (rosa) och Peach Party (persikofärgad).

Pris: 149 kr. 9 g. Finns i alla KICKS-butiker och på kicks.se från vecka 40.

Maria Kempe, pressansvarig KICKS, maria.kempe@kicks.se, +46 72 580 39 70