KICKS Beauty släpper concealers för en felfri finish

Rätt concealer kan trolla bort allt från röda partier runt näsan, ytliga blodkärl till irriterande små blemmor och mörka ringar under ögonen. En concealer är också bra att addera där du behöver mer täckning för att få till en fin bas. Till hösten lanserar KICKS Beauty två concealers KICKS Lasting Full Coverage Concealer stick som ger hög täckningoch KICKS Perfecting Liquid Concealer som ger byggbar täckning från medel till hög. Med båda kan du skapa en felfri finish och en piggare look.

KICKS Lasting Full Coverage Concealer stick
En mjuk concealer som ger hög täckning och ett matt resultat. Stiftets storlek påminner om en fingertopp, vilket ger en enkel och precis applicering. Ljusar även upp och ger en blurring effekt. Håller länge och finns i fem nyanser.

Pris: 139 kr, 2 ml

Finns i alla KICKS-butiker och på kicks.se från vecka 33.

Ingredienser: CETEARYL ETHYLHEXANOATE, OCTYLDODECANOL, HYDROGENATED CASTOR OIL DIMER DILINOLETATE, PENTAERYTHRITYL TETRAISOSTEARATE, SILICA, BIS-DIGLYCERYL POLYACYLADIPATE-2, POLYETHYLENE, COPERNICIA CERIFERA CERA / COPERNICIA CERIFERA (CARNAUBA) WAX, TRIMETHYLSILOXYPHENYL DIMETHICONE, POLYGLYCERYL-4 ISOSTEARATE, CERA ALBA / BEESWAX, DISTEARDIMONIUM, HECTORITE, TOCOPHERYL ACETATE. +/- MAY CONTAIN: CI 77891/ TITANIUM DIOXIDE, CI 77491 / IRON OXIDES, CI 77492 / IRON OXIDES, CI 77499 / IRON OXIDES

KICKS Perfecting Liquid Concealer
En krämig concealer som ger känslan av en andra hud. Lätt att jobba med för ett semimatt sammetslent resultat. Byggbar täckning från medel till hög täckning. Concealern är utformad med en applikator vilket gör den lätt att använda. Finns i fem nyanser.

Pris: 139 kr, 3 ml

Finns i alla KICKS-butiker och på kicks.se från vecka 35.

Ingredienser: AQUA / WATER, DIMETHICONE, CAPRYLIC/CAPRIC TRIGLYCERIDE, BUTYLENE GLYCOL, DIMETHICONE/VINYL DIMETHICONE CROSSPOLYMER, POLYMETHYL METHACRYLATE, PEG-9 POLYDIMETHYLSILOXYETHYL DIMETHICONE, PEG-10 DIMETHICONE, DISTEARDIMONIUM HECTORITE, TRIMETHYLSILOXYSILICATE, SODIUM CHLORIDE, BENZYL ALCOHOL, SODIUM DEHYDROACETATE, ALUMINUM HYDROXIDE, TOCOPHERYL ACETATE, DISODIUM EDTA, DEHYDROACETIC ACID, SODIUM LAUROYL GLUTAMATE, LYSINE, MAGNESIUM CHLORIDE. +/- MAY CONTAIN: CI 77891 / TITANIUM DIOXIDE, CI 77491 / IRON OXIDES, CI 77492 / IRON OXIDES, CI 77499 / IRON OXIDES

Tips!
En tunnflytande concealer med ljusreflekterande partiklar passar bäst för att dölja mörka ringar under ögonen. Vill du att din concealer i första hand ska täcka blemmor är det bättre om den är krämig. Tänk på att välja rätt nyans på din concealer, så att den ligger så nära din egen hudton som möjligt.

Anna Morén, Patriksson Communication, anna.moren@patrikssoncomms.com, +46 707 898 248

Maria Kempe, pressansvarig KICKS, maria.kempe@kicks.se, +46 72 580 39 70