KICKS Beauty utökar sitt sortiment med två vårdande sheet masks

För dig som vill ge din hud en intensivbehandling och unna dig själv en avkopplande stund lanserar nu KICKS Beauty två nya sheet masks; Firming & Plumping Mask, laddad med stärkande och åtstramande ingredienser, och Vitamin C Sheet Mask, med exfolierande och lystergivande ämnen.

Den koreanska hudvårdsrutinen med Sheet Masks har blivit en trend som spridit sig världen över och även vi svenskar har tagit till oss denna trend.Det är också i hudvårdsmeckat Korea somKICKS Beautys sheet mask tillverkas. De två sheet masks; Firming & Plumping och Vitamin C är rikligt genomfuktade med 22 ml respektive 20 ml koncentrerat serum och gjorda av bio-cellulosa material som försluter huden så att serumet inte avdunstar. Duken är även utformad för att följa ansiktets form, vilket gör att serumet tillförs hela ansiktet.

KICKS Beauty Firming & Plumping Sheet Mask – åtstramande och stärkande

En mask vars serum innehåller en optimal sammansättning av åtstramande och stärkande ingredienser:

• Åtstramande Palmitoyl Tripeptide-5
  • Skyddande and stärkande antioxidant komplex ifrån kanel, soja böner, pilbark, och japansk ädelcypress
  • Hudkonditionerande allantoin och betaine

Vitamin C Sheet Mask – exfolierande och lystergivande

En mask som verkar för en jämnare hudton och fräsch lyster. Serumet innehåller en optimal sammansättning av exfolierande och lystergivande ämnen:

• Exfolierande betaine salicylate och bark extrakt
  • Lystergivande vitamin C
  • Hudkonditionerande allantoin och betaine
  • Fuktgivande glycerin

Så här gör du:

Varje duk kommer i en individuell sachet med skyddande lager på varje sida av masken som varsamt tas bort innan applicering. Efter rengöring placera masken på torrt ansikte och justera den så att den passar runt munnen och ögonen. Låt verka i 15 minuter och ta av masken, massera lätt in återstående serum.

Maskerna är dermatologiskt testade. KICKS Beautys Sheet Masks kostar 59 kr/st. Produkterna att finnas i alla KICKS-butiker samt på kicks.se från vecka 18.

Anna Morén, Patriksson Communication, anna.moren@patrikssoncomms.com, +46 707 898 248
Maria Kempe, pressansvarig KICKS, maria.kempe@kicks.se, +46 72 580 39 70

KICKS har flaggskeppsbutiker i Göteborg, Oslo och Malmö och är en del av Axel Johnson-koncernen.