KICKS Beauty’s julaskar 2018 bjuder på härliga överraskningar och skönhetsfavoriter

Årets julaskar från KICKS Beauty är fyllda med härliga skönhetsprodukter vackert förpackade i askar som går i toner av rosa och guld. Här hittar du allt från en limiterad makeuppalette med 15 pigmentrika ögonskuggor till askar med uppskattade hudvårdsfavoriter. Även i år kommer den populära adventskalendern med 24 överraskningar för både makeup, ansikte, kropp och hår. Bland årets nyheter hittar du även en komplett kollektion av ovala makeupborstar, en smällkaramell med nagellack i höstens populäraste nyanser samt en dekorativ julkula med en blending sponge som du kan pynta julgranen med eller ha som gå-bort-present.

En presentask fylld med med härliga skönhetsprodukter är alltid en uppskattad julklapp till någon du vill skämma bort – eller varför inte dig själv. KICKS Beauty erbjuder i år ett julsortiment för en mängd olika behov och önskemål. Här hittar du skönhet för både ansikte, kropp och hår samt makeup och makeuptillbehör för att skapa looker för både vardag och fest. Nedan kan du läsa mer om ett urval av 2018 års julaskar från KICKS Beauty. (I separat produktblad finns information om alla julaskar.)

Återkommande favorit
För sjunde året i rad släpper KICKS Beauty sin populära julkalender.

KICKS Christmas Calender 2018
KICKS Beautys adventskalender är fylld med 24 härliga överraskningar. Från första december fram till julafton gömmer sig en skönhetsprodukt bakom varje lucka. I kalendern finns allt ifrån makeup och makeuptillbehör till hudvårdsprodukter ifrån KICKS Beautys egna sortiment. Kalendern släpps vecka 40 och antalet är begränsat. Pris: 449 kr.

Julaskar för att skapa en mängd olika makeuplooker
Inom makuep hittar du flera härliga julaskar. Här hittar du allt från kit med professionella makeup-borstar, lyxig makeuppalett till en smällkaramell med nagellack i höstens favoritfärger. Alla uppskattade presenter som passar många.

KICKS Eyeshadow Palette Holiday Edition
KICKS Eyeshadow Palette Holiday Edition är en makeuppalett som passar lika bra till vardag som till fest. Paletten innehåller ett brett spektrum av toner, allt ifrån varma och bäriga toner till mer kalla nyanser. Samtliga 15 skuggor är högpigmenterade och paletten innehåller en blanding av både matta, skimrande och metallic nyanser. En spegel medföljer också i locket. Pris: 349

KICKS Oval Makeup Brush Kit
För att skapa en perfekt makeup är det viktigt att ha rätt verktyg. Till julen släpper KICKS Beauty en heltäckande kollektion med åtta ovala borstar för ansikte och ögon. Det unika med makeupborstarnas design är att de är försedda med ovalt borsthuvud och flexibelt handtag. Detta i kombination med den rika mängden av syntetiskt hår gör att appliceringen av makeupen blir jämnare och enklare än någonsin. I kollektionen finns även en oval liten svampborste som är en blandning mellan en ovalborste och en blendingsponge. Perfekt för konturering och när du vill komma åt små områden. Pris: 699 kr

KICKS Christmas Ornament
Makeupsvampen KICKS Blending Sponge i färgen light pink kommer lagom till jul i en limiterad julvariant dekorativt förpackad i en julkula. Pynta granen eller ge bort som gåva till någon du tycker om. Pris: 79 kr

KICKS Christmas Cracker nailpolish
En smällkaramell fylld med två nagellack i höstens bästsäljande nyanser, Frensh Kiss och Make The Mauve, samt ett snabbtorkande överlack. Pris: 149 kr

Julaskar med huden i fokus
Bland årets gåvokit hittar finns askar som är fyllda med stärkande och vårdande produkter för huden. Perfekt present för alla som önskar ta hand om sin vinterhud och ge den en extra boost.

KICKS Sheet Mask collection
En ultimat sheet-mask-kollektionen bestående av KICKS Beautys bästsäljande arkmasker; KICKS Moisture Sheet Mask (för hud som törstar efter fukt), KICKS Age Defence Sheet (för en jämnare hudton), KICKS Vitamin C Sheet Mask (för en hud som vill ha glow) samt KICKS Anti-Stress Sheet Mask (lugnar stressad hud). Samtliga masker är i bio-cellulosa material och rikligt genomfuktad med 22 ml vårdande serum. Alla masker är veganska. Pris: 169 kr

KICKS Face Mask Kit
Ett gåvokit bestående av KICKS Black Charcoal Powder Peel off mask, en djuprengörande peel off mask, samt KICKS Peel-Off Mask Spatel, en verktyg för att applicera din Peel-Off mask med. Pris: 169 kr

KICKS Vitamin C kit
Ett gåvokit bestående av tre kroppsprodukter från KICKS Beautys Vitamin C Glow serie. Produkterna som ingår är KICKS Vitamin C Shower Mousse, en återfuktande duschmousse med vitamin C och aha-syror som ger en lätt peelande effekt och tar fram lyster, KICKS Vitamin C Glow Body Oil, en lättabsorberad och mjukgörande kroppsolja med vårdande oljor och antixoidanter från vitamin C som tillför huden lyster samt KICKS Vitamin C Shower Oil, som rengör huden skonsamt samtidgt som den ger huden ny lyster. Pris: 249 kr

Julaskarna finns i KICKS butiker och på kicks.se från vecka 43.

Mathilda Johansson, Patriksson Communication,
Mathilda.Johansson@patrikssoncomms.com, +46 707 898 246