KICKS lanserar rättvisemärkt ansiktsvård!

KICKS lanserar rättvisemärkt ansiktsvård!

Efter succén med KICKS egna sortiment inom makeup, hårvård och kroppsvård är det nu dags för lansering av ansiktsvård. Och precis som tidigare är det de Nordiska kvinnornas önskemål som ligger till grunden för utvecklingen. Resultatet är ett komplett sortiment av Fairtrade-märkta, effektivt vårdande ansiktsprodukter.

Med närmare två miljoner medlemmar i KICKS Club har KICKS en unik insikt i den Nordiska skönhetskundens behov och önskningar.

- Vi har förmånen att kunna utgå från vad kunderna verkligen vill ha och vad de tycker är viktigt med sin hudvård. KICKS Face Care är utifrån det resultatet av ett omfattande utvecklingsarbete med många år av dermatologiska tester och vi är nu stolta att kunna lansera en komplett serie ansiktsprodukter som lever upp till våra krav på effekt, prisvärde men också känsla och doft, säger Sofia Mellström, produktchef på KICKS.

I KICKS Beauty Report 2014* kunde man konstatera att intresset för såväl ekologiskt certifierade som Fairtrade-märkta skönhetsprodukter ökat markant de senaste åren. Dock finns det fortfarande ett gap mellan intresset och det faktiska beteende då det fortfarande finns en uppfattning om att dessa produkter är dyrare eller inte lika bra. När KICKS inledde samarbetet med Fairtrade i utvecklingen av KICKS Face Care var det därför extra viktigt att visa att man inte behöver välja utan att det går att skapa produkter som både är effektivt vårdande, prisvärda och sköna att smörja in - samtidigt som de är Fairtrade-märkta.

- Vi har haft ett samarbete med CCS, Clean Chemical Sweden, där vi har delat våra kunskaper och erfarenheter med varandra. Vi vet vad våra kunder efterfrågar och CCS har kunskapen inom formulering och produktion. Deras erfarna kemister har en förmåga att förvandla våra tankar och visioner till konkreta produkter, säger Sofia Mellström.

KICKS Face Care finns i butikerna och på kicks.se från vecka 10.

* KICKS Beauty Report är en Nordisk skönhetsundersökning som KICKS regelbundet gör för att ta temperaturen på den nordiska skönhetsmarknaden och kartlägga de nordiska kvinnornas beteende, attityder, förhållningssätt och prioriteringar när det kommer till skönhet. Undersökningen genomfrös i samarbete med NORM och basen är kvinnor 20-60 år som köpt någon form av skönhetsprodukt de senaste tre månaderna. Siffrorna är hämtade från den senaste versionen, KICKS Beauty Report 2014.

KICKS är en ledande skönhetskedjan i Norden och består totalt av 241 butiker: 143 i Sverige, 16 i Finland och 82 i Norge. Med attraktiva varumärken inom doft, makeup, hudvård och hårvård samt välutbildade skönhetsexperter i butik erbjuder KICKS ett modernt och internationellt koncept. KICKS kosmetikkedjan AB ingår i Axstores.