KICKS öppnar ny butik i Stockholm city

Kicks fortsätter att växa på den svenska marknaden och öppnar en ny butik i centrala Stockholm. Butiken blir Kicks 119:e butik i Sverige och 134:e i Norden.

I morgon slår Kicks upp dörrarna till en ny modern butik på Fleminggatan 40, mitt i centrala Stockholm. Butiken erbjuder ett brett sortiment av skönhetsprodukter i en ljus och luftig miljö. Fyra kunniga medarbetare, varav en nagelteknolog och en make-up-artist, finns till hands att ge kunderna råd och vägledning. Make Up Stores produkter kompletterar Kicks redan breda spektra av skönhetsprodukter och bijouterier.

- Kicks arbetar med fyra kärnområden; make-up, doft, hudvård och hårvård. Inom dessa kategorier har vi ett brett produktsortiment samt ett stort urval av behandlingar och rådgivningar. Hos Kicks hittar kunden alltid de senaste trenderna och nyheterna inom skönhet, säger Malin Törnblom, Area Manager Kicks.

Kicks har en hög expansionstakt och planerar att växa med cirka 40 butiker per år. Målet är att det ska finnas drygt 200 butiker i Sverige och 80 butiker vardera i Finland och Norge.

- Kicks fortsätter att expandera och vi ser mycket fram emot att öppna ytterligare en butik i centrala Stockholm. Kicks erbjuder ett modernt skönhetskoncept med allt från egenproducerade skönhetsserier till välkända internationella varumärkena och våra engagerade och kunniga medarbetare hjälper kunderna att finna just det han eller hon söker, säger Pontuz Bjelfman, Managing Director Kicks.

Kicks öppnar på Fleminggatan 40 den 4:e september klockan 10.00.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Malin Törnblom, Area Manager, telefon: 070-202 61 84
Pontuz Bjelfman, Managing Director, telefon: 070-228 66 90

Om Kicks
Kicks är den ledande skönhetskedjan i Norden och består av totalt 134 butiker: 119 i Sverige, 14 i Finland och 1 i Norge. Kicks erbjuder ett modernt koncept med doft, make-up, hudvård och hårvård i fokus. Kicks Kosmetikkedjan ingår i Åhlénsgruppen.
www.kicks.se

Om Åhlénsgruppen
Åhlénsgruppen är en ledande nordisk detaljhandelskoncern med varuhus och butikskoncept inom mode, skönhet, hem och media bestående av varuhuskedjan Åhléns, butikskedjorna Kicks och Lagerhaus samt livsstilskonceptet myself & friends. I drygt 260 varuhus och butiker i Sverige, Finland och Norge möter Åhlénsgruppen över 250 000 kunder varje dag. Totalt omsätter koncernen 5,7 miljarder kronor och har cirka 5 000 anställda. Åhlénsgruppen ingår i familjeföretaget Axel Johnson AB som ägs av Antonia Ax:son Johnson med familj.
www.ahlens.se