Makeupnyheter för en höstlook med mycket färg och naturlig lyster

Till hösten utökar KICKS Beauty sitt sortiment med KICKS Eyeshadows – en ny kollektion puderögonskuggor rika på pigment. Här kan du välja mellan 14 noga utvalda färger, från diskreta till mer intensiva nyanser, och olika finishes; matt, satin och metallic. Efter eget tycke och smak kan du använda ögonskuggorna var och en för sig eller kombinera och blanda dem för att skapa en mängd olika looker för både vardag och fest. För läppar och kinder lanseras den praktiska duo-produkten KICKS Cheek & Lip Tint, som kan användas både som rouge och läppglans. Ger också en naturligt fräsch färg med fint lyster.

KICKS Eyeshadows
Silkeslena puderögonskuggor rika på pigment som håller länge. Skuggorna är mycket lätta att applicera och smälter i kontakt med ögonlocket. Finns i tre olika finishes – matt, satin och metallic. Puderskuggorna kan appliceras blöta eller torra beroende på hur intensivt färgresultat du vill ha. Finns i 14 nyanser och säljs i singelförpackningar.

Pris: 79 kr

Finns i alla KICKS-butiker och på kicks.se från vecka 33.

KICKS Cheek & Lip Tint
Ett härligt tint som kan användas både som rouge och läppglans. Ger naturligt fräsch färg med en fin lyster. Som rouge får man ett perfekt dewy resultat. En perfekt duo-produkt som är lätt att ha med sig i väskan. Kommer i en liten glasburk och man kan med fördela applicera tintet med fingrarna för en härligt fräsch och naturlig look. Finns i två nyanser; pink petals och red cherry.

Pris: 99 kr

Finns i alla KICKS-butiker och på kicks.se från vecka 31.

Anna Morén, Patriksson Communication, anna.moren@patrikssoncomms.com, +46 707 898 248
Maria Kempe, pressansvarig KICKS, maria.kempe@kicks.se, +46 72 580 39 70