Nyheter för en snygg och hållbar makeup

En primer är viktigt för att få till en jämn och snygg makeup som också håller länge. Till hösten lanserar KICKS Beauty både en uppfriskande primer spray som förbereder din hud för makeup och som gör att du får ett jämnt och naturligt resultat, samt en setting spray som hjälper till att sluta makeupen och gör att den sitter på plats hela dagen. Båda nyheterna gör också att huden känns återfuktad och fräsch efteråt.

KICKS Primer Spray
En ultratunn primer i sprayformat som snabbt går in i huden. Hjälper till att jämna ut och förbereda huden innan makeup appliceras. KICKS Primer Spray ger ett jämnare slutresultat som både sitter bättre och längre. Huden känns både uppfriskad och återfuktad efter applicering. Är vegansk.

Pris: 159 kr, 50 ml

Ingrediener: AQUA, PROPANEDIOL, PVP, PHENOXYETHANOL, ETHYLHEXYLGLYCERIN, PARFUM, PEG-40 HYDROGENATED CASTOR OIL, PPG-26-BUTETH-26, ALBIZIA JULIBRISSIN BARK EXTRACT, GLYCERIN, SODIUM HYDROXIDE, HYDROLYZED MANIHOT ESCULENTA TUBER EXTRACT, HYDROLYZED CANDIDA SAITOANA EXTRACT

KICKS Setting Spray

En ultratunn setting spray som hjälper till att sluta makeupen och gör att den håller sig fräsch och på plats hela dagen. Sprayen känns återfuktande och mjuk på huden och absorberas snabbt. Pumpen ger en finfördelad mist över ansiktet och en matt effekt. KICKS Setting Spray har en genomskinlig formulering som lägger sig som ett skyddande lager på makeupen.Ger full effekt i 8 timmar. Är vegansk.

Pris: 159 kr, 50 ml

Ingredienser: AQUA, PROPANEDIOL, PVP, PENTYLENE GLYCOL, PHENOXYETHANOL, ETHYLHEXYL PALMITATE, PEG-40 HYDROGENATED CASTOR OIL, PPG-26-BUTETH-26, ETHYLHEXYLGLYCERIN, PARFUM, SODIUM HYDROXIDE, HYDROLYZED MANIHOT ESCULENTA TUBER EXTRACT, SORBITAN OLEATE, SORBITAN LAURATE, MYRISTYL MALATE PHOSPHONIC ACID

Produkterna finns i alla KICKS-butiker och på kicks.se från vecka 38.

Anna Morén, Patriksson Communication, anna.moren@patrikssoncomms.com, +46 707 898 248
Maria Kempe, pressansvarig KICKS, maria.kempe@kicks.se, +46 72 580 39 70