Kidsbrandstore - Från besvikelse till en omsättning på över 200 miljoner.

Första september 2011 lanserades sidan Kidsbrandstore.se . En blänkare i tidningen Mama, en annons på Facebook samt ett medlemsutskick till 1100 Hammaybysupportrar: det var det man hade gjort för att tillkännage sitt inträde i branschen.Det var en torsdag och klockan 10,00 var det sagt att sidan skulle vara igång. Så blev det inte. En uppdatering failade och lanseringen blev försenad. En kompis till grundarna Peter Markstedt och Mikael Arnåsen skulle skoja till det lite och skrev på företagets Facebooksida: -Jag är såå besviken. Problemet var att folk hakade på. Några missnöjda kommentarer och jobbiga timmar senare så fungerade allt och den första ordern kom in.

På dagen 5 år senare slår dörrarna upp på Kidsbrandstores första fysiska butik, i Täby Centrum. Sedan starten har företaget dubblat sin omsättning varje år. När böckerna slogs igen för 2017 så kunde man konstatera att trenden håller i sig.

Just 2017 var året då Kidsbrandstore visade att man menade allvar med sin satsning på fysiska butiker och omnikanalkonceptet. Under våren intog man västkusten via etableringen av sin butik i Kungsmässan utanför Göteborg. Hösten blev hektisk med två nyöppningar. Första augusti i Nacka Forum som efterföljdes av ett efterlängtat Emporia Malmö.

-Vi hade givetvis hoppats att våra butiker skulle mottas väl och fylla det hålet som de facto finns i tillgängligheten till rena ungdomsmodebutiker. Men inte i våra vildaste fantasier hade vi kunnat drömma om att det skulle gå så här bra. Våra fyra butiker rullar med stor succé. myser David Törn, Butiksetableringsansvarig.

Kidsbrandstore gick i dagarna ut med att de 1 maj öppnar sin femte butik i Mall of Scandinavia.

Det som började som en “besvikelse” fortsatte verkligen inte så. Kidsbrandstore har under sina snart 7 år, bytt huvudkontors- och lagerlokaler inte mindre än tre gånger.

-Varje gång vi flyttat har vi sagt “här kan vi vara i minst 10 år”. Redan efter första halvåret så har vi fått lov att leta nya, skrattar Peter Markstedt, grundare och delägare.

Han fortsätter:

- Vi satsar fortfarande stenhårt och vårt mål är att omsätta över 200 miljoner när 2018 är slut! Ett mål som jag är övertygad om att vi når.

Samtidigt som Peter och hans gäng fortsätter att vässa klorna så pågår förhandlingar angående nästa fysiska butik, den sjätte i ordningen. Kidsbrandstore menar verkligen allvar när de säger att de ska bli störst i Norden på ungdomsmode! Som det verkar så är de redan där!

• Mode

KidsBrandStore är Nordens största webbutik med försäljning av kvalitetskläder och accessoarer för ungdomar. Här hittar du de senaste kläderna online och de erbjuder snabba och säkra leveranser på 1-3 dagar.

KidsBrandStore har märkeskläder från flera av världens ledande varumärken och några av dessa hittar du exklusivt hos dem! Trendriktiga kläder från bland andra Ralph Lauren, Adidas, Gant, Tommy Hilfiger, Peak Performance, Lacoste och Lyle & Scott.

Under de senaste två åren har företaget dessutom etablerat sig ytterligare med fyra fysiska butiker: Täby Centrum, Nacka Forum, Emporia Malmö och Kungsmässan Göteborg. 1 maj öppnar man sin femte butik i Mall of Scandinavia.