Pressmeddelande -

KidsBrandStore visar höstens ungdomsmode tillsammans med några av världens ledande varumärken - på modevisningen Fall.In.Love.

Med sina starkaste varumärken i ryggen så anordnar KidsBrandStore en modvisning för och med ungdomar i Stockholm den 22 september. Lokalen man valt är Meeting Room Kungsholmen, som är perfekt för event av den här typen.

Lördagen blir en heldag för modellerna som samtliga redan samarbetar med företaget. Hår, smink, lunch och mediatid är det som kommer före den stora showen klockan 15.00.
Publiken (ca 300 personer) består av speciellt inbjudna gäster där leverantörerna som presenterar sina höstplagg utgör majoriteten. Ett fåtal biljetter är reserverade för instagramtävlingar så det finns alltså en chans för alla att få plats på det exklusiva eventet. Modevisningen filmas och kommer att finns tillgänglig på KidsBrandStores hemsida under resten av hösten och vintern.
Mellan 13,30 och 14,30 öppnar man upp en del av lokalen för Mediatid och Meet and Greet med modellerna.

-Förutom att det är mode vi brinner för så är det här ett fantastiskt tillfälle för oss att skapa ännu bättre relationer med våra leverantörer och de i sin tur med våra Influencers. Att de som skapar, vi som säljer och de som bär kläderna kan få mötas och göra en grym grej tillsammans. Syftet med modeshowen är delvis att vi vill inspirera ungdomarna som handlar hos oss. KidsBrandStore har något för alla, vilket vi tycker är underbart!, säger Emanuel Dalin-Volsing, BC Emporiabutiken och initiativtagare till Fall.In.Love tillsammans med Malin Ganebro, Social Media Manager HQ,

KidsBrandStores största och starkaste varumärken kommer att finnas representerade på catwalken den här dagen. Kläderna visas till liveartister och allt fotas, filmas och sänds live. Tanken är att höstens hetaste outfits ska kunna ses "in motion" på hemsidan och ge kunden en härlig upplevelse och ytterligare en vinkel på plaggen.

-Vi hade hoppats att det skulle bli väl mottaget när vi presenterade idén för leverantörerna men att det skulle bli så här uppskattat hade vi inte tordas drömma om. Den här dagen kommer ingen som är med på att glömma i första taget. Det kommer bli helt galet fett. Att få göra detta ihop med de "kids" vi samarbetar med är nästan för bra för att vara sant. säger Malin.

Varumärkena som är med på Fall.In.Love är: Polo Ralph Lauren, GANT, Björn Borg, Lyle & Scott, Peak Performance, Parajumpers, Levis, Sail Racing, Lacoste, Boss, When Watches, Money, Franklin & Marshall, Converse, Ben Sherman och US Polo Assn.
Modellerna kommer att stylas på plats av Mälarsalongen

• Mode

KidsBrandStore är en unik webbutik med försäljning av kvalitetskläder och accessoarer för barn och ungdomar i åldrarna 8-16 år. Fokus ligger på hög kundservice och snabba leveranser och målsättningen är att under de närmaste åren öppna ett flertal fysiska multibrandbutiker i flera stora städer i Norden. I skrivande stund har KidsBrandStore tre butiker i Stockholmsområdet, en i Malmö och en i Kungsbacka. 1 september öppnar man sin 6e butik i Helgsingborg.