Termografikurs

Våra termografikurser vänder sig till dig som vill få ut så mycket som möjligt av din värmekamera. IR-teknikens utveckling går rasande fort och dagens kameror är mycket enkla att använda, men det finns fortfarande en del fallgropar. Därför är det viktigt att veta hur tekniken fungerar för att få maximal nytta av din värmekamera.
Kimo Instrument, i samarbete med ITC, erbjuder fyra kurser inom termografering: En endags grundkurs, en fyra dagar lång certifieringskurs samt tvådagarskurser i byggtermografering och eltermografering. Kurserna är märkesoberoende, alla är välkomna oavsett fabrikat på kameran. Vi arrangerar även kurser på plats hos er. Ring för mer information.
Certifiering skapar trygghet för kunden!

Grundkurs i termografering: 1 dag

Kursen vänder sig till alla som kommer i kontakt med termografi. Den är lämplig både för nybörjare och för dem som arbetat ett tag med värmekameran. Fallgroparna är lika för alla, men behärskas bäst av den som kan mest!

Målgruppen är personer som arbetar med förebyggande underhåll, byggnadsteknik eller energioptimering. Detta kan vara service- och driftstekniker, elektriker, besiktningsmän, byggnadsingenjörer m m. Termograferingen kräver att vi förstår vissa grundläggande fysikaliska samband för att värmekameran skall komma till sin fulla rätt. Inga förkunskaper krävs.