Ett färgsprakande Kinnarps

Olika färger påverkar vårt beteende och våra känslor. Färger skapar uttryck, kreativitet och välmående. Nu öppnar vi på Kinnarps upp färgburkarna och erbjuder sju stycken nya, spännande accentfärger!

Accentfärgerna används som en iögonfallande färgdetalj i ett rum. En guldgul ram på Frisbee-pallen, Origo-bordet i en spännande spearmintfärg eller kanske extra färg i rummet genom att doppa hela Leia-stolen i orange? Med Kinnarps nya accentfärger blir valmöjligheterna större och kunden ges möjlighet att skapa sitt eget färgglada uttryck.

Med lanseringen av de nya accentfärgerna följer även en harmonisering av färger och material. Det innebär fantastiska möjligheter vid inredning då det nu är möjligt att få tyger, plast, laminat och metaller färgsatta med de nya accentfärgerna.

Kinnarps nya palett erbjuder sju stycken tilltalande färger: röd, grön, orange, blå, spearmint, petrol och guldgul. Mer information om de nya färgerna och vilka produkter som ingår i konceptet hittar du på kinnarps.com.

Kinnarps är en svensk inredningskoncern som erbjuder innovativa och inspirerande helhetslösningar för arbetsmiljöer. Företaget grundades 1942 av Jarl och Evy Andersson. Vi är ledande i Europa i vår bransch och finns representerade i ca 40 länder. Vår utgångspunkt är hållbarhet, välmående och lönsamhet för de som använder de miljöer vi skapar. Idag inreder vi alla typer av arbetsplatser, kontor, skola/utbildning och vård/omsorg. Kinnarps har ca 2 400 anställda och omsättningen 2013/2014 uppgick till 3,7 miljarder SEK. Koncernen uppfyller de ledande miljömärkningarnas krav och är certifierat enligt FSC®, ISO 9001 och 14001. Läs mer på www.kinnarps.com