Kinnarps vinner pris för bästa monter

Kinnarps monter på årets Stockholm Furniture & Light Fair är en semi-transparent konstruktion där besökarna blir en del av installationen – 75 years of Kinnarps Silhouettes. Nu prisas den med ”Editor choice award” som den bästa montern på mässan.

Vid årets möbelmässa i Stockholm bjuder Kinnarps in sina besökare till att delta i ett arkitektoniskt monument. Ett monument som firar företagets 75-åriga historia, nutid och framtid. En semitransparent konstruktion, där man visar upp sina produkter och tjänster på ett unikt och nytänkande sätt.

-Vi är såklart jätteglada för utmärkelsen. Kinnarps firar i år 75 år och därför ville vi uppmärksamma vår historia, men även vår nutid och framtid i årets monter. Vi vill visa vårt erbjudande ”Workspace Solutions” som leder till välmående och framgång och bjuda våra besökare i montern på en upplevelse. Den här utmärkelsen ser vi som ett bevis på att vi har lyckats, säger Elisabeth Slunge, Director Global Range & Communications.

Årets Creative Director av Kinnarps monter är Johan Ronnestam - en innovatör, entreprenör och erfaren varumärkesexpert. I framtagandet av montern har han samarbetat med Björn Förstberg och Mikael Ling från Förstberg Ling, en arkitekt- och designbyrå i Malmö med erfarenhet av både arkitektur och inredning.

Johan Ronnestam delar med sig av sina tankar kring montern och projektet:
Det har varit en ära att få arbeta med ett av Sveriges och världens finaste varumärken för arbetsplatslösningar. Det finns så mycket historia, erfarenhet och kunskap om framtidens arbetsplats som vi har kunnat hämta inspiration från. Redan när jag och Förstberg Ling började arbeta med designkoncepten för Kinnarps-upplevelsen var vårt mål att skapa en upplevelse som betonade Kinnarps starkaste tillgångar – förmågan att anpassa och förändra sig och att alltid se framåt.

"Silhouettes of Kinnarps-konstruktionen är ett utrymme där människor kan mötas, dela idéer och bli inspirerade. Det är en hyllning till Kinnarps historia och framtid. Ett koncept med syftet att fira 75 år av Kinnarps Silhouettes genom att bjuda in besökarna till att bli en del av upplevelsen. Den moderna arbetsplatslösningen är en öppen atmosfär där samtal mellan människor, kreativitet och produktivitet leder till innovation. Detta var de viktigaste komponenterna vi ville förmedla när vi skapade denna transparenta konstruktion.”

Björn Förstberg och Mikael Ling, Förstberg Ling kommenterar:
”För oss är Silhouettes of Kinnarps ett tempel av öppenhet och sofistikerade detaljer som delar designprinciper med bolagets arbetsplatsfilosofi.”

Stockholm Furniture & Light Fair är öppen till och med lördag den 11 februari 2016.

Har du frågor? För mer information, vänligen kontakta:
Ida Hermansson,
Presskontakt, Kinnarps AB
ida.hermansson@kinnarps.se

Om Kinnarps

KINNARPS LEVERERAR ARBETSPLATSLÖSNINGAR.
Kinnarps grundades 1942 av Jarl och Evy Andersson. Än idag är det ett helägt familjeföretag, där Jarls och Evys barn och barnbarn nu leder företaget. Kinnarps levererar inredningslösningar för kontor och offentliga utrymmen. Hög kvalitet och låg miljöpåverkan kännetecknar hela värdekedjan, från råmaterial till färdiga arbetsplatslösningar. Idag är Kinnarps en av Europas största leverantörer av arbetsplatsinredningar. Försäljning bedrivs i ungefär 40 länder och koncernen omsatte 14/15 cirka 3,8 MSEK. Läs mer på www.kinnarps.com