Monroe - en klassisk skönhet

Nu har vi lanserat nya Monroe! En kurvig och stilren stol som visar att det går att förena god sittergonomi med intressant form.

– Monroes linjeföring är en lek med en form som bjuder in till att sitta i. Samtidigt har jag velat signalera komfort och ergonomi och gett den smal midja, skön fjädring och mjuk stoppning, säger Johan Larsvall som designat stolen.

Monroe är ett samarbete mellan Kinnarps och designbyrån Idesign, där Johan Larsvall fungerar som tongivande industridesigner. Idesign är en svensk byrå med stor erfarenhet av att designa arbetsmiljöer och har samarbetat med Kinnarp i flera år vilket har resulterat i många funktionella, ergonomiska och, inte minst, eleganta stolar.

– När det gäller att designa en bra och funktionell produkt, ser vi det som vår mission att integrera intressant form med bra funktion. Det tycker jag vi har lyckats med när det gäller Monroe, säger Johan Larsvall.

Den nya stolen Monroe passar i de flesta situationer och arbetsmiljöer. Som mötesstol eller som besöksstol, ensam eller i grupp. Kinnarps nya stol erbjuder dessutom kunden stora möjligheter till ett personligt uttryck. Med olika varianter på underrede, med eller utan armstöd och med Kinnarps unika och breda tygsortiment kan Monroe anpassas helt efter tycke och smak.

• monroe

Kinnarps är en svensk inredningskoncern som erbjuder innovativa och inspirerande helhetslösningar för arbetsmiljöer. Företaget grundades 1942 av Jarl och Evy Andersson. Vi är ledande i Europa i vår bransch och finns representerade i ca 40 länder. Vår utgångspunkt är hållbarhet, välmående och lönsamhet för de som använder de miljöer vi skapar. Idag inreder vi alla typer av arbetsplatser, kontor, skola/utbildning och vård/omsorg. Kinnarps har ca 2 500 anställda och omsättningen 2012/2013 uppgick till 3,8 miljarder SEK. Koncernen uppfyller de ledande miljömärkningarnas krav och är certifierat enligt FSC®, ISO 9001 och 14001. Läs mer på www.kinnarps.com