Ny vd för Kinnarps AB

Styrelsen för Kinnarps AB har utsett Robert Petersson till ny verkställande direktör och koncernchef för Kinnarps från och med den 1 december 2016. Robert Petersson är idag vd för Fläkt Woods AB.

Robert Petersson är 55 år och utbildad civilingenjör. Genom sin yrkesverksamma karriär har han skaffat sig en gedigen erfarenhet av ledande befattningar, både som vd, säljchef och produktionschef inom olika företag. Robert har också tidigare varit anställd inom Kinnarps. Under perioden 2001-2005 tjänstgjorde han som produktionsdirektör, nu återkommer han som koncernchef.

Det är med stor glädje jag kan konstatera att Robert Petersson är tillbaka hos oss. Robert har lång erfarenhet av förändringsprocesser och verksamhetsutveckling. Hans uppdrag blir nu att utveckla verksamheten för att höja konkurrenskraften och befästa vår position som Europas ledande leverantör av inredningslösningar”, säger Kinnarps AB:s styrelseordförande Henry Jarlsson.

”Jag känner mig hedrad och glad över att åter få kliva in i Kinnarps och få möjlighet att leda bolaget framåt. Det är fantastiskt att se vad Kinnarps har åstadkommit. Nu ser jag fram emot att tillsammans med styrelsen, ägarna och medarbetarna ytterligare stärka Kinnarps position och öka effektiviteten”, säger Robert Petersson.

Nuvarande vd Per-Arne Andersson blir kvar i rollen fram till dess Robert Petersson tillträder.

För mer information, vänligen kontakta:
Henry Jarlsson
Styrelseordförande, Kinnarps AB

Ida Hermansson
Presskontakt, Kinnarps AB

• vd
  • styrelse
  • henry jarlsson

Kinnarps är en svensk inredningskoncern som erbjuder innovativa och inspirerande helhetslösningar för arbetsmiljöer. Företaget grundades 1942 av Jarl och Evy Andersson. Vi är ledande i Europa i vår bransch och finns representerade i ca 40 länder. Vår utgångspunkt är hållbarhet, välmående och lönsamhet för de som använder de miljöer vi skapar. Idag inreder vi alla typer av arbetsplatser, kontor, skola/utbildning och vård/omsorg. Kinnarps har ca 2 300 anställda och omsättningen 2014/2015 uppgick till 3,8 miljarder SEK. Koncernen uppfyller de ledande miljömärkningarnas krav och är certifierat enligt FSC®, ISO 9001 och 14001. Läs mer på www.kinnarps.com