Sickla – Kinnarps nya landmärke

Kinnarps nya inredningshus ligger strategiskt beläget i Sickla, mellan Stockholm och Nacka. Nedanför det tio våningar höga huset breder Hammarby sjöstad ut sig, ett av huvudstadens nyaste och ständigt växande bostadsområden. Lokalerna omfattar sammanlagt 5 000 kvadratmeter. Kinnarps kommer till en början att nyttja hälften av den ytan, resten kommer att hyras ut till andra hyresgäster.

- Stockholm är en central marknad för Kinnarps och vår ambition är att vårt nya inredningshus ska fungera som ett flaggskepp i Sverige. Nu kan vi på ett tilltalande och inspirerande sätt visa vårt breda sortiment, vårt tjänsteutbud och hur våra olika varumärken fungerar tillsammans, säger Per-Arne Andersson, vd Kinnarps Marketing & Sales AB.

Stora fönster och öppenhet mellan våningsplanen kännetecknar Sicklas nya byggnad. Den nya utställningen som är byggd i fyra plan visar olika typer av inredning för både kontor-, skola-, vård- och omsorgssektorn. Tanken är att både enmansföretag och stora organisationer ska få inspiration och förståelse för hur man kan ta hänsyn till människokroppens varierande förutsättningar. Arbetsmiljön har hela tiden varit i fokus.

Byggnaden är ritad av arkitekten Lars Westerberg. Visionen har varit att huset med sin gestaltning ska ge besökarna en stark och positiv upplevelse. Målsättningen har hela tiden varit att skapa ett landmärke i Sickla - ett Kinnarpshus som förbipasserande noterar.

- Med den här satsningen vill vi visa vår svenska hemmamarknad att Kinnarps ska förbli branschens ledande leverantör av helhetslösningar när det gäller inredning för kontor och offentlig miljö. Kinnarps fortsätter att rusta för tillväxt och bara under det sista halvåret har vi invigt tre nya utställningar i Europa, säger Per-Arne Andersson.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Per-Arne Andersson, vd Kinnarps Marketing & Sales AB
Direkttel/mobil: 0515-380 12
Ida Gustafsson, presskontakt
Direkttel/mobil: 0515-383 89

För högupplösta bilder - besök www.kinnarps.com

• Industri, tillverkning

• sickla