Releaseparty för "Raka rör - historien om Kal P Dal"

Inbjudan till release för ny bok

Imorgon, den 16 september är det dags för release av boken Raka rör - historien om Kal P Dal av Peter Dahlqvist och Jeanette Rosengren (Kira förlag).
På Kulturbolaget i Malmö firas släppet med försäljning av boken och musik av Kal P Dals gamla kompband Pedalens pågar. Fritt inträde, insläpp från 20.00. Uppvärmare: Lasse Berggrensson.

Pressen inbjudes till VIP-minglet på Kira förlag, Monbijougatan 17H i Malmö klockan 18.00 samma dag. Till detta event kommer många av de som intervjuats i boken, Kalles familj, vänner och gamla musikerkollegor. Anmäl er till jeanette@kiraforlag.se eller via telefon 070-45 46 942.

MER OM BOKEN:
Raka rör - historien om Kal P Dal

Författare: Peter Dahlqvist, Jeanette Rosengren

Den här boken handlar om Kal P Dal.
Publikdomptör och glädjespridare.
Under några fartfyllda och intensiva år i slutet av 1970-talet var Kalle Ljunggren från Arlöv och hans band kungar i folkparkerna. Första plattan Till mossan sålde 100 000 exemplar. Kalle hade publiken i sin hand. Han och pågarna i bandet hade ett gemensamt motto; de skulle rocka röven av svenska folket. Det gjorde de också. Med rak, enkel rock’n roll, stor aptit på livet och högt tempo fick man raggare och punkare att dansa sida vid sida under konserterna medan hitlåtar som Blåa sko, Jonnie och Brunt socker avlöste varandra.
Här har du historien om Sveriges ösigaste rockband.
Det är raka rör och öppna spjäll.

Inbunden, flexicover. Trådbunden. 448 sidor.

Regioner