Aftonbladet uppmärksammar identitetsstölder

Aftonbladet uppmärksammar identitetsstölder

I fredags publicerade Aftonbladet artikeln Lurad av bedragare på 50 000.

Anders Hugosson som är VD för kreditupplysningsföretaget UC uttalar sig i artikeln. UC var tidigt ute med att erbjuda privatpersoner att ta emot kreditupplysningar i en säker digital brevlåda och nu använder de såväl Kivra som Brevo (båda tjänsterna ägs av Kivra) för att distribuera kreditupplysningar digitalt. I artikeln poängterar Anders att man med en digital brevlåda snabbt kan upptäcka bedrägerier eftersom man direkt får information när en kreditupplysning tagits och således slipper vänta på att den ska skickas som ett fysiskt brev.

Ta gärna en titt på vårt tidigare blogginlägg där vi skriver mer om hur man kan upptäcka identitetsstölder i tid.