Nyhetsbrev #14

Nyhetsbrev #14

Storbolag väljer Kivra

Den senaste tiden har vi bl a välkomnat Fortum, Ellevio, Stockholm Gas, Gasnätet Stockholm, Alecta och Moderna Försäkringar som nya avsändare i Kivra. Vi är stolta och glada över att ha fortsatt momentum då allt fler storbolag nu ställer om till digital post, något som uppmärksammats av såväl DI Digital som Breakit:

DI Digital: Storkunder rasslar in för digitala brevlådan Kivra
Breakit: Kivra lockar till sig allt fler storbolag

Urval av storbolag som idag samarbetar med Kivra: ng5.png

Kivra växer med 1000 användare/dag

För privatpersoner ökar nyttan med Kivra i takt med att fler avsändare ansluter sig så att man kan få mer av sin post digitalt. På samma sätt ökar nyttan för avsändarna i takt med att fler privatpersoner använder tjänsten eftersom de då kan spara ännu mer portokostnader och skapa en mer hållbar kunddialog. Därför är vi väldigt glada över att användartillväxten följer samma trend som avsändartillväxten. Fler och fler privatpersoner i Sverige får nu upp ögonen för Kivra och registrerar sig för att få sin post digitalt och just nu växer vi med 1000 användare/dag.

Ersättningsmodell för myndighetspost på gång - Kivra växlar upp tempot!

Under en tid har vi drivit frågan kring att vi inte får ersättning för att distribuera myndighetspost ( läs mer), därför är vi väldigt positiva till utredningen “Effektiv styrning av nationella digitala tjänster i en samverkande förvaltning” som regeringen tillsatte i maj.

Direktivet till utredningen är att det ska tas fram en ersättningsmodell för privata leverantörer av digitala brevlådor. Vi ser väldigt positivt på detta och har valt att tro att regeringen kommer att hitta en ersättningsmodell, därför har vi också valt att växla upp tempot rejält vad gäller digitaliseringen av myndighetspost. Över 70% av dem som redan valt att ta emot sin myndighetspost digitalt gör det via Kivra, efter det att utredningen tillsattes ökade vi omedelbart och idag står Kivra för ca 99% av tillväxten och därmed befäster vi vår position som Sveriges ledande digitala brevlåda.

Kivra tipsar

Aron Anderson
Ni har väl inte missat att vi sponsrar Aron Anderson. Aron är en professionell äventyrare som sitter i rullstol, genom sina äventyr samlar han in pengar till Barncancerfonden. I December är det dags för hans största äventyr någonsin då han som förste rullstolsburne person ska skida till Sydpolen (läs mer). Läs gärna mer om vårt samarbete på www.kivramotcancer.se

Se film när Aron Anderson kollar sin Kivra på toppen av Kebnekaise

Intervju med Stefan Krook
Nyligen intervjuades vår VD Stefan Krook i Investpodden. Är ni nyfikna på att höra mer om Stefans entreprenörsresa och varför han tycker det är viktigt med do good-bolag? Lyssna på intervjun på acast eller iTunes.