HRAK a-kassa börjar skicka försändelser i Kivra

Pressmeddelande   •   Jan 22, 2018 10:00 CET

HRAK A-kassa inleder ett samarbete med Kivra som innebär att medlemmarna nu erbjuds möjligheten att få sin post från a-kassan i en säker och digital brevlåda.

- Vi är väldigt glada över att få förtroendet att förmedla medlemskommunikationen mellan HRAK A-kassa och deras medlemmar. Bra för de som valt att få sin post digitalt, säkert och bra för miljön säger Stefan Krook, VD Kivra.

Kivra är Sveriges största digitala brevlåda med över 1400 företag och myndigheter som skickar post till snart 2 miljoner svenskar. Genom att ansluta sig till Kivra kommer HRAK A-kassa att kommunicera digitalt med alla de medlemmar som redan har registrerat sig för att ta emot posten i Kivra.

- Vi arbetar med unga digitalmogna medlemmar så detta var ett naturligt steg för oss, säger Karin Pettersson, kassaföreståndare på HRAK A-kassa.

Under det föregående året var Kivra det självklara valet vad gäller säker och digital kommunikation för fackförbund och A-kassor. Bland andra aktörer i branschen som idag skickar post i Kivra hittar vi bland annat Unionens A-kassa, IF Metalls A-kassa, Jusek, Ledarna och Transports A-kassa.

För mer information, kontakta gärna:

Stefan Krook, VD Kivra, stefan.krook@kivra.com, 070 111 12 13

Karin Pettersson, Kassaföreståndare, karin.pettersson@hrak.se, 070 166 60 90

Om HRAK A-kassa

Hotell-och restaurangbranschen är en av Sveriges snabbast växande branscher. Samtidigt har många i branschen osäkra anställningar och perioder av arbetslöshet är vanliga. Därför är en riktigt bra arbetslöshetsförsäkring särskilt viktig för våra medlemmar. Över 72 000 serviceproffs är medlemmar hos oss och vi växer stadigt. HRAK sätter medlemmarna främst och vi är tryggheten mellan två jobb.

Skicka post via Kivra
Gör som majoriteten av Sveriges största B2C-företag och kom igång med digitala utskick via Kivra. Fyll i dina kontaktuppgifter här så återkommer vi till dig! Du får direkt ett mailsvar med telefonnummer till våra områdesansvariga.

Om Kivra
Kivra är en tjänst för privatpersoner och företag som vill ta emot sin viktiga post i en säker digital brevlåda. Nu har snart två miljoner människor ställt om sin viktiga post till den digitala brevlådan Kivra och antalet företag och myndigheter som ställer om till digital post växer nu snabbt. Namnet Kivra är ett anagram på arkiv (kastar du om bokstäverna i Kivra kan du bilda ordet arkiv), i takt med att fler avsändare ansluter sig kommer du automatiskt att kunna ta emot, hantera och arkivera mer och mer av din post i Kivra.

Kivra ägs av 41an Invest (Karl-Johan Persson och Stefan Krook), FAM (Wallenbergstiftelserna), styrelse och personal.

KIVRA-ny-gron-tag1 (3).png

Kommentarer (0)