Kivra lanserar native app för iOS

Kivra lanserar native app för iOS

Nu blir det ännu enklare att få sin post digitalt. Kivra lanserar native app för iOS som framförallt ska vara snabbare och enklare att använda.

Kivra har passerat 2,3 miljoner användare. Allt fler väljer att använda appen, vilket återspeglas i App Store där Kivra legat i topp bland gratisappar under stora delar av 2018. Därför lanseras nu en native app för iOS.

Designen har uppdaterats och det finns några nya funktioner såsom möjligheten att kunna swipa för att hantera dokument. Överblicken över vilka avsändare du har fått post från finns kvar men nytt är arkivet som ger en tydlig överblick över dina dokument. Framförallt ska appen vara snabbare och enklare att använda, då det är en native app.

En annan skillnad är att vi nu satsar mer på appen och har ett dedikerat team som kommer att arbeta med att hela tiden förbättra upplevelsen. Det innebär även att appen kommer uppdateras mer frekvent framöver.

Ladda ner nya iOS-appen

En native app är plattformspecifik och är skriven direkt för att en smartphones operativsystem. Den är alltså inte skriven för att användas i en webbläsare. Native appar kan därmed dra fördel av en smartphones inbyggda funktioner såsom sensorer och kamera.