Movestic ställer om till digital kommunikation via Kivra

Movestic ställer om till digital kommunikation via Kivra

Movestic blir den senaste i raden av försäkringsbolag som ansluter sig till Kivra. I februari kommer de att skicka ut ca 100 000 årsbesked, därefter kommer även försäkringsbeskeden att digitaliseras via Kivra.

Nära 3 miljoner svenskar använder Kivra för att få sin viktiga post digitalt. Snart 15 000 företag och myndigheter skickar idag post såsom deklarationen, kreditupplysningar, årsbesked, lönespecifikationer och fakturor i Kivra.

Väldigt många försäkringsbolag skickar idag post via Kivra, dels för att spara portokostnader men även för att ställa om till en mer hållbar kunddialog. Movestic blir den senaste i raden av försäkringsbolag som ansluter sig till Kivra. I februari kommer de skicka ut ca 100 000 årsbesked, därefter kommer även försäkringsbeskeden att digitaliseras via Kivra.

- Vi är väldigt glada över att inleda ett samarbete med Movestic och för att Kivra har blivit en standard för digital kommunikation försäkringsbranschen, säger Lena Sundquist, VD Kivra Sverige.

- Anslutningen till Kivra är ytterligare ett steg i vårt arbete med ökad digitalisering. Det är en säker och hållbar tjänst som många av våra kunder föredrar, säger Torbjörn Annerfors, Chef för Transformation på Movestic.

Om Movestic Liv & Pension

Movestic Liv & Pension tillhandahåller personligt anpassat sparande och försäkringsskydd för privatpersoner och företagare. Företaget som har huvudkontor i Stockholm grundades år 2000 som en del i Kinnevikkoncernen och ägs idag av det brittiska börsnoterade bolaget Chesnara Plc. För mer information besök hemsidorna www.movestic.se och www.chesnara.co.uk

Skicka post via Kivra
Gör som majoriteten av Sveriges största B2C-företag och kom igång med digitala utskick via Kivra. Läs mer

Kivra är en tjänst för privatpersoner och företag som vill ta emot sin viktiga post i en säker digital brevlåda. Nära 3 miljoner privatpersoner och över 30 000 företag får idag sin post digitalt från snart 15 000 anslutna företag och myndigheter. Namnet Kivra är ett anagram på arkiv (kastar du om bokstäverna i Kivra kan du bilda ordet arkiv), i takt med att fler avsändare ansluter sig kommer du automatiskt att kunna ta emot och hantera mer och mer av din post i Kivra.

Kivra ägs av 41an Invest (Karl-Johan Persson och Stefan Krook), FAM (Wallenbergstiftelserna), styrelse och personal.

KIVRA-ny-gron-tag1 (3).png