Ownit väljer Kivra för digital kundkommunikation

Ownit väljer Kivra för digital kundkommunikation

Ownit bredband väljer att ansluta till Kivra för att skapa ett digitalt kundmöte via sina fakturor och kundbrev.

Från och med februari kommer Ownits kunder ges möjligheten att ta emot sina fakturor och brev digitalt via Kivra. Tidigare i år började systerbolagen i Telenorkoncernen Bredbandsbolaget, Canal Digital Kabel och Glocalnet skicka digitala fakturor via Kivra och nu ansluter Ownit.

- Det är viktigt för oss att tillgodose våra kunders önskemål och behov. Att vi kan göra detta samtidigt som vi får en säkrare och mer miljövänlig hantering av våra brev och fakturor ser vi som något väldigt positivt, säger Anders Clarin, Head of Ownit.

Idag hjälper Kivra över 1600 avsändare att kommunicera med närmare 2 miljoner privatpersoner och 18.000 företag. Antalet användare av Kivra växer snabbt, under 2017 med en miljon personer. Vi ser ett stort intresse från telekomsektorn att ansluta sig som avsändare i Kivra.

- Vi är väldigt glada att Ownit har valt att skicka sina fakturor och brev via Kivra och vi ser fram emot att hjälpa Ownit att erbjuda en säker och digital kommunikationskanal, inte minst att gemensamt arbeta mot en minskad miljöpåverkan, säger Stefan Krook, VD Kivra.

Om Ownit
Ownit Broadband AB levererar bredbandstjänster via fiber till företag, fastighetsägare, bostadsrättsföreningar och slutkonsumenter. Vi har idag cirka 130 000 kunder anslutna i vårt nät och växer kraftigt för varje år. Bolaget, som idag är en del av Telenor Sverige, grundades år 2004 och finns representerat i de flesta städer runtom i landet. Ownit har alltid lagt stor vikt på kundnöjdhet och har de senaste fyra åren fått utmärkelsen Sveriges Nöjdaste Bredbandskunder av Svenskt kvalitetsindex.

Skicka post via Kivra
Gör som majoriteten av Sveriges största B2C-företag och kom igång med digitala utskick via Kivra. Fyll i dina kontaktuppgifter här så återkommer vi till dig! Du får direkt ett mailsvar med telefonnummer till våra områdesansvariga.

Kivra är en tjänst för privatpersoner och företag som vill ta emot sin viktiga post i en säker digital brevlåda. Nu har snart två miljoner människor ställt om sin viktiga post till den digitala brevlådan Kivra och antalet företag och myndigheter som ställer om till digital post växer nu snabbt. Namnet Kivra är ett anagram på arkiv (kastar du om bokstäverna i Kivra kan du bilda ordet arkiv), i takt med att fler avsändare ansluter sig kommer du automatiskt att kunna ta emot, hantera och arkivera mer och mer av din post i Kivra.

Kivra ägs av 41an Invest (Karl-Johan Persson och Stefan Krook), FAM (Wallenbergstiftelserna), styrelse och personal.

KIVRA-ny-gron-tag1 (3).png