Årsstämma i Kiwok Nordic AB (publ) 2017-06-20

Kiwok Nordic AB (publ) har den 20 juni 2017 hållit årsstämma.

Beslut avseende årsredovisningen
Årsredovisningen och revisionsberättelsen för 2016 lades fram. Stämman beslutade att fastställa resultaträkning och balansräkning samt koncernresultaträkning och koncernbalansräkning, beslutade att behandla årets förlust i enlighet med förslaget i förvaltningsberättelsen samt att bevilja ansvarsfrihet för styrelsens ledamöter och verkställande direktören.

Beslut avseende val av styrelse och revisor
Årsstämman beslutade att omval sker av Anders Östlund som ordförande och av Anders Björlin, Erland Pontusson och Klas Nyström som ordinarie ledamöter. Årsstämman beslutade vidare att omval sker av Ernst & Young som revisor med Anders Håkansson som huvudansvarig.

Övriga beslut
Årsstämman beslutade om att inte införa föreslaget incitamentsprogram med anledning av utspädningseffekten samt beslutade att ge styrelsen bemyndigande avseende nyemission i enlighet med framlagt förslag.

Stockholm 2017-06-26

Anders Björlin, verkställande direktör Kiwok Nordic AB (publ)
Telefon 08-550 036 70 eller 0706-45 55 73
Alternativt besök bolagets hemsida www.kiwok.se

• Äldreomsorg

Kiwok är ett medicinsk tekniskt företag verksamt inom mHealth (mobil hälsa). Företaget har utvecklat BodyKom, en global tjänst för distansövervakning av patienters hälsotillstånd, Remote Patient Monitoring (RPM), som effektiviserar patientövervakningen via mobil dataöverföring och beslutsstöd. Kiwok har beviljats metodpatent i USA, Kanada och Sydkorea. BodyKom är CE-märkt och Kiwok är ISO-certifierat.