Kiwok genomför en ny affär i Blekinge

Pressmeddelande   •   Feb 10, 2017 15:00 CET

BodyKom mobila EKG sensor

Kiwok har levererat ytterligare 2 st. BodyKom v 2.0, till ett ordervärde av 100 Tkr, till SNAC projektet vid BTH i Blekinge. BodyKom enheterna bygger på Kiwoks CE-märkta och delvis patenterade lösning med mobilt uppkopplade utrustningar för långtidsmätningar av EKG på patienter som befinner sig utanför sjukhusen.

Fördelarna för vårdgivaren med den mobiluppkopplade EKG mätaren är en effektivare vårdprocess som spar resurser, att man erhåller patientdata i näst intill realtid och att man kan genomföra långa mätningar, upp till 72 timmar. Fördelarna för patienten är att man kan vistas i sin normala livsmiljö under mätningen av hjärtats aktivitet och inte behöver befinna sig på sjukhuset. För Kiwok innebär affären ytterligare en bekräftelse på intresset för den här typen av eHälsolösningar.

Kiwok är ett medicinsk tekniskt företag verksamt inom mHealth (mobil hälsa). Företaget har utvecklat BodyKom, en global tjänst för distansövervakning av patienters hälsotillstånd, Remote Patient Monitoring (RPM), som effektiviserar patientövervakningen via mobil dataöverföring och beslutsstöd. Kiwok har beviljats metodpatent i USA, Kanada och Sydkorea. BodyKom är CE-märkt och Kiwok är ISO-certifierat.

Kommentarer (0)