Kiwok har hållit extra bolagsstämma för val till styrelsen

Kiwok Nordic AB (publ) har den 8 december 2016 hållit extra bolagsstämma.

Bolagsstämman beslutade att välja Klas Nyström, Karlskrona, till ny ordinarie ledamot av bolagets styrelse. Klas ersätter professor Johan Sanmartin Berglund, Karlskrona, som lämnar styrelsen i samband med stämman för att undvika framtida risk för jäv i förhållande till hans forskningsverksamhet. Johan har varit ledamot av styrelsen i dotterbolaget Kiwok Development AB i fem år och i moderbolaget i ett och ett halvt år. Övriga ledamöter i styrelsen för Kiwok Nordic AB (publ) är Anders Östlund, styrelseordförande, Erland Pontusson, ordinarie ledamot, samt Anders Björlin, ordinarie ledamot och verkställande direktör.

Stockholm 2016-12-09

Anders Björlin, verkställande direktör Kiwok Nordic AB (publ)

Telefon 08-550 036 70 eller 0706-45 55 73

Alternativt besök bolagets hemsida www.kiwok.se

• Finans

Kiwok är ett medicinsk tekniskt företag verksamt inom mHealth (mobil hälsa). Företaget har utvecklat BodyKom, en global tjänst för distansövervakning av patienters hälsotillstånd, Remote Patient Monitoring (RPM), som effektiviserar patientövervakningen via mobil dataöverföring och beslutsstöd. Kiwok har beviljats metodpatent i USA, Kanada och Sydkorea. BodyKom är CE-märkt och Kiwok är ISO-certifierat.