Eric Lundberg ny VD för Kjell & Company

- Vi är mycket glada över att ha kunnat rekrytera Eric Lundberg till Kjell & Company. Eric har en gedigen bakgrund och erfarenhet inom handel och e-handel och kommer framgångsrikt tillsammans med övriga medarbetare fortsätta utveckla Kjell & Company på den fortsatta tillväxtresan som bolaget står inför, säger Peter Möller, Styrelseordförande Kjell & Company.

- Jag brinner för detaljhandeln och ser med stor glädje fram emot att få bidra till Kjell & Companys fortsatta tillväxtresa, säger Eric Lundberg. Hela detaljhandeln befinner sig i en spännande förändring med starkt fokus på digitalisering och nya kundbeteenden. Kjell & Company har en stark företagskultur, ett attraktivt kunderbjudande och en stark tillväxt i såväl butik som e-handel och är väl positionerade för att möta marknadens nya förväntningar och krav. Jag ser verkligen fram emot att tillsammans med mina nya kollegor framgångsrikt fortsätta utveckla Kjell & Companys kunderbjudande, säger Eric Lundberg

Eric Lundberg har en gedigen erfarenhet från ledande positioner inom olika delar av detaljhandeln, nationellt och på nordisk nivå. Eric har förutom sin senaste roll på Apoteket arbetat som Marknadsdirektör på Plantagen samt marknadschef på Bauhaus och Lidl.

Eric Lundberg tillträder som VD för Kjell & Company under hösten 2018.

Frågor hänvisas till:
Peter Möller, Styrelseordförande Kjell & Company
Telefon: 0703-73 33 18 Epost: pm@fsncapital.com

• Hemelektronik

• vd
  • rekrytering

För mer information om Kjell & Company, följ oss på:

Kjell & Company har sedan 1988 försett Sveriges privatkunder, företagskunder och offentliga sektor med hemelektroniktillbehör. Sedan oktober 2015 har bolaget etablerat sig i Norge. Det Malmöbaserade bolaget har ett rikstäckande butiksnät med 101 butiker i Sverige samt 15 butiker i Norge som, tillsammans med en webbutik, erbjuder Nordens bredaste sortiment av tillbehör till hemelektronik. Varje butik lagerför hela sortimentet, d.v.s. över 9000 artiklar, och säljer dessa utifrån ett kunskaps- och lösningsorienterat perspektiv. Sortimentet presenteras i Kjell & Companys fullspäckade tillbehörskatalog som uppdateras två gånger per år för att spegla teknikens trender. Dessa trender speglas även i Kjell & Companys teknikbokserie ”Hur funkar det?” som förklarar hur vardagstekniken fungerar och vilka möjligheter den erbjuder.

Joel Rönneman

Presskontakt Försäljnings- och marknadschef +46 10 680 25 53