Kjell & Company har värvat en miljon medlemmar på mindre än ett år

Elektronikkedjan Kjell & Company startade sin kundklubb i februari 2017 och innan årets slut kunde man välkomna den miljonte medlemmen. Ett projekt med många vinnare som kommer att betyda mycket för butikskedjans kunder i framtiden.

För Kjell & Company har kundmötet alltid varit centralt. Personlig service, kunnig och trevlig personal och ett brett sortiment med tillbehör till hemelektronik är kännetecken för de hundra butikerna i Sverige.

- Den personliga servicen är en självklar del av vårt koncept. Som kund ska du alltid kunna komma till oss och få bra råd om teknik och tillbehör som får din vardag att bli bättre. Satsningen på medlemskapet är ett sätt för oss att stärka vårt erbjudande både i butik och på nätet. Ett sätt att komma ännu närmare våra kunder, att förstå dem och deras behov ännu bättre.

Det menar Joel Rönneman, försäljnings- och marknadschef på Kjell & Company, som ser stora möjligheter med kundklubben.

- Vi är glada och stolta över att vår satsning varit så framgångsrik. Men den stora vinnaren är ju alla våra kunder. Vi har en mycket bred målgrupp, med allt från teknikexperter som är superintresserade till människor som bara vill att tekniken i vardagen ska funka problemfritt. Nu kan vi vara ännu mer relevanta i vår kommunikation.

Martin Knutson, affärsutvecklingschef IT på Kjell & Company håller med:

- Vi har nu förutsättningarna, med en kraftfull teknisk plattform i grunden, att kommunicera mer relevant och personaliserat baserat på den data vi insamlat. Trots alla tekniska finesser, så som maskininlärning och avancerade algoritmer, är det brinnande engagemang för kundnöjdhet hos våra medarbetare bakom spakarna som gör den stora skillnaden.

Medlemskapet är en del av ett långsiktigt, målmedvetet arbete för att sprida kunskap om teknik och erbjuda personlig service i alla kanaler. Som medlem hos Kjell & Company får man poäng på alla köp, bra pris på utvalda förbrukningsvaror och särskilda erbjudanden varje månad. Medlemskapet är helt digitalt och förenklar kvitto- och garantihanteringen för kunderna i och med att alla köp lagras i systemet.

- I förlängningen kommer kundklubben att leda till att vi får en ännu bättre precision i vårt arbete både när det gäller marknadsföring och produktsortiment. Vi har arbetat hårt på alla nivåer i företaget, från ledning till säljare, för nå den magiska gränsen och nu är vi här. Att få en miljon medlemmar på så pass kort tid vittnar om att det finns ett stort intresse för Kjell & Company– och det ska vi möta på bästa sätt!

Avslutar Joel Rönneman, försäljnings- och marknadschef på Kjell & Company.

• Hemelektronik

• lojalitetsprogram
  • kundklubb
  • personlig service
  • medlem hos kjell & company
  • medlemskap
  • kjell & company

För mer information om Kjell & Company besök www.kjell.com eller följ oss på:

Kjell & Company har sedan 1988 försett Sveriges privatkunder, företagskunder och offentliga sektor med hemelektroniktillbehör. Sedan oktober 2015 har bolaget etablerat sig i Norge. Det Malmöbaserade bolaget har ett rikstäckande butiksnät med 100 butiker i Sverige samt 15 butiker i Norge som, tillsammans med en webbutik, erbjuder Nordens bredaste sortiment av tillbehör till hemelektronik. Varje butik lagerför hela sortimentet, d.v.s. över 9000 artiklar, och säljer dessa utifrån ett kunskaps- och lösningsorienterat perspektiv. Sortimentet presenteras i Kjell & Companys fullspäckade tillbehörskatalog som uppdateras två gånger per år för att spegla teknikens trender. Dessa trender speglas även i Kjell & Companys teknikbokserie ”Hur funkar det?” som förklarar hur vardagstekniken fungerar och vilka möjligheter den erbjuder.