Ett stycke bilhistoria till salu på Klaravik auktioner

Pressmeddelande   •   Feb 21, 2019 14:38 CET

En riktig raritet finns nu ute till försäljning på Klaravik.

Det finns inte många exemplar av Cadillac 370A från 1931 kvar i världen, och nu är sannolikt en av de allra finaste ute till försäljning på Klaravik.

Cadillacen importerades till Sverige 1997 och var då inte mycket mer än en spillra. Under flera år helrenoverades bilen av Hans Emerén i Vikarbyn, en process som även dokumentären ”Från vrak till pärla” handlar om. Idag finns bara ett tjugotal exemplar kvar i hela världen av Cadillacen från 1931 och de allra flesta står på museum. Även denna coupe har stått i museimiljö, på Arvika Fordonsmuseum under flera år.

Vunnit publikens pris på Classic Car Week i Rättvik

Bilen är utställd och fått många priser, inte minst publikens pris på Classic Car Week i Rättvik. Och nu är det dags för den att hitta en ny ägare! Här hittar du information om auktionen och möjlighet att delta i budgivningen.

Klaravik kundtjänst (för frågor om försäljningen), info@klaravik.se, 054-15 13 04

Karin Malmberg, marknadschef Klaravik, karin.malmberg@klaravik.se, 0733-14 06 24

Kommentarer (0)

Kommentera