Volvo-giganten L180H såld på Klaravik

Pressmeddelande   •   Sep 25, 2019 08:30 CEST

En riktig pjäs till maskin. Volvo-hjullastaren L180H auktionerades ut på Klaravik för dryga 2,3 miljoner kronor.

Det finns stora maskiner. Och så finns det Volvo L180H. Nyligen auktionerades den mäktiga Volvo-hjullastaren på Klaravik för första gången. När den digitala auktionsklubban slog i bordet landade slutpriset på 2 390 000 kr – en av de högsta försäljningssummorna för en hjullastare i Klaraviks historia.

För den säljande kunden Andreas Granlund på A. Granlund Grävmaskiner i Eskilstuna var det några spännande timmar just före auktionsavslut den 19 september. Då rasslade det till i nya-bud-korgen.

”Magnus (Eriksson, Klaraviks auktionsmäklare) hade fått samtal från intressenter som sa att de skulle kliva in sent i budgivningen. Och så blev det”, konstaterar han.

Slutsumman på 2 390 000 kr var – till Andreas belåtenhet – i nivå med vad han hade trott på förhand.

”Det gick egentligen precis som vi önskat och bedömt på förhand”.

Avslut av byggprojekt föranledde försäljning

Att Andreas företag sålde sin rejäla hjullastare-pjäs just nu har sina logiska förklaringar.

”Vi har använt den på ett jobb som avslutades nyligen, och den blev över i vår maskinpark”.

Och det är inte första gången A. Granlund Grävmaskiner florerar i Klaraviks köp-sälj-system.

”Vi har sålt grävmaskiner, redskap och någon lastbil tidigare. Sedan har vi införskaffat grejer också: traktor, grävmaskin och utrustning. För vår del har det fungerat fint åt båda hållen. Både när vi köpt och sålt, tycker jag. Det blir säkert fler tillfällen framöver”.

David Kvicklund, kommunikatör Klaravik, 073-474 77 72, david.kvicklund@klaravik.se

Kommentarer (0)

Kommentera