Anette Chahdoura och Maria Liss har tagit över KlarSynt-anslutna Blickfånget i i Kungsängen, norr om Stockholm.

Förvärv av KlarSynt-ansluten butik i Stockholm!

Anette och Maria har arbetat framgångsrikt tillsammans i över tjugo års tid. Nu har de tagit nästa steg i karriärerna och driver sin egna optikerbutik.

Anette Chahdoura och Maria Liss har arbetat tillsammans sedan 1990-talet. Anette började som optiker på den KlarSynt-anslutna butiken Contacta i Jakobsberg och några år senare anslöt sig Maria som har jobbat de sista åren på StureOptikern. I år tog Anette och Maria nästa steg i karriären.

– Vi fick många reaktioner från kollegor och den absolut vanligaste kommentaren var ”Vad roligt att ni vågar!” Vi kände redan från början att det här var rätt och vi är jätteglada att vi tog steget, säger Anette.

Optikerbutiken heter Blickfånget och ligger i Kungsängen, norr om Stockholm. I matchande träskor, t-shirt och svarta byxor ser Anette och Maria hemmastadda ut i sin nya butik.

– Vi känner starkt för KlarSynts uttalade ambition om den lokala och personliga optikern. En optiker ska ha tid för kunden och speciellt här i Kungsängen är den lokala förankringen stark och den familjära kontakten med kunderna är väldigt viktig, säger Maria.

Att skynda långsamt och att våga är Anette och Marias bästa tips till andra som vill starta eget. Men också att kartlägga konkurrensen och kundkretsen.

– Det är mycket att lära men det är lättare än vad vi trodde att det skulle vara och det är mycket tack vare erfarenheterna från branschen som vi har i bagaget, säger Maria.

Blickfånget är en av KlarSynts första medlemsbutiker. Idag är KlarSynt till Sveriges största medlemsägda optikerkedja med närmare 120 optikerbutiker anslutna. KlarSynt arbetar efter en tydlig värdegrund som lovar kompetens, valfrihet och omtanke. Ett medlemskap i KlarSynt innebär trygghet men också gemenskap med andra KlarSynt-anslutna butiker och kollegor.

– Genom att tillhöra KlarSynt får man trygghet och gemenskap med andra kollegor. Man får även stor valfrihet eftersom man får ta del av fördelaktiga inköpspriser från leverantörer, men samtidigt står helt fri att välja själv vilka leverantörer man vill använda. KlarSynts absoluta fördel är tryggheten att tillhöra en stor kedja men friheten att välja själv, säger Anette.

KlarSynt är en butiksägd optikkedja med 120 stycken medlemsbutiker över hela Sverige.

Bli delägare i KlarSynt!

Vill du tillhöra en stark kedja, men behålla den privata butiksägarens fördelar? Bli delägare i Sveriges största butiksägda optikerkedja med 120 butiker i Sverige – från Övertorneå i norr till Trelleborg i Söder.

Som delägare i KlarSynt får du bl.a.:

• Kampanjer och marknadsföringshjälp
  • Kompetensutveckling/utbildning
  • Fördelaktiga inköpsavtal på bågar, linser och glas
  • Smarta kundkoncept; LinsBoxen, SynTrygg, BrilliantKund och DelBetala
  • Självbestämmande över butiken, produkter, priser, inredning och personal

Är du intresserad av att starta en ny butik, köpa en etablerad butik, arbeta som optiker eller säljare i en KlarSyntverksamhet?

Välkommen att höra av dig!

• Ämnen