Din optiker kan även upptäcka ögonsjukdomar i tid och hjälpa dig att bli frisk.

​Ta hand om dina ögon

Kontaktlinser som skaver, torra ögon och en vardag som kretsar kring kisande är inget bekvämt liv. Ta tag i irritationsmomenten runt dina ögon snabbt så du inte vänjer dig, för obehandlade problem kommer förmodligen göra synen och ögonhälsan sämre. Våra KlarSynt-optiker kan även upptäcka ögonsjukdomar i tid och hjälpa dig att bli frisk.

Bär du glasögon och har normala synproblem rekommenderas du att göra en synundersökning minst en gång per år, men är du linsanvändare bör du ta dig till optikern dubbelt så ofta, för att kontrollera att linsanvändandet inte har påverkat din ögonhälsa.

KlarSynt är en butiksägd optikkedja och har 120 medlemsbutiker runt om i Sverige med kompetenta och engagerade optiker som ser till varje kunds specifika behov.