Klätterservice stödjer Hjärt- Lungfonden

Klätterservice stödjer Hjärt- Lungfonden

I samband med Alla hjärtans dag går Klätterservice in som företagspartner i Hjärt- Lungfonden.

- Vi har valt att bli företagspartner av den enkla anledningen att vi vill stödja fonden i utdelandet av pengar till forskning och delta i arbetet med att sprida kunskap om forskningens betydelse, säger Malin Tan, marknadsansvarig på Klätterservice. Och vad passar bättre än att ta steget på Alla hjärtans dag?

Hjärt-Lungfondens vision är en värld fri från hjärt-lungsjukdom. Fonden arbetar för att fler människor ska få ett längre och friskare liv och anser att vägen dit går genom forskning, då forskningen leder till bättre diagnostik, behandling, vård och till kunskap om en hälsosammare livsstil.

Hjärt-Lungfonden bildades 1904 under namnet Svenska Nationalföreningen mot Tuberkulos. Då var målet att besegra dåtidens stora folksjukdom tuberkulos. Tack vare starka eldsjälar, stöd från svenska folket och forskningsinsatser gjorde man stora framsteg och tuberkulosen blev i stort sett utrotad i Sverige.